مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگو در استان مشاهده نشده است .
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، کامیار داهیم درجمع خبرنگاران  با اشاره به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشوراظهارکرد: تاکنون موردی از این بیماری دراین استان دیده نشده است ولی نکات بهداشتی در مصرف گوشت در جهت پیشگیری از بیماری باید رعایت شود.
داهیم افزود: بیماری cchf یک بیماری ویروسی تب دار حاد است که بوسیله کنه به انسان منتقل می شود . این بیماری بجز تبِ مختصر و گذرا  معمولا هیچ علایمی در دامها ندارد و ویروس بیماری در خون و بافت های بدن حیوان مبتلا وجود دارد که  دراین مواقع انجام کارهایی چون شاخ بری ، پشم چینی ، کشتار دامهای آلوده و تماس افراد با خون و سایر بافت های آلوده دامها ممکن است سبب انتقال بیماری شود .
وی ادامه داد: همچنین گزش کنه ، له کردن کنه با دست ، تماس با خون و ترشحات خونی و گوشت آلوده نیز از راههای انتقال بیماری است.
داهیم عنوان کرد: یکی از بهترین روشهای جلوگیری از انتقال این بیماری علاوه بر رعایت بهداشت فردی ، نگهداری لاشه دام پس از کشتار حداقل بمدت 24 ساعت در دمای صفر تا 4 درجه سانتیگراداست.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی ادامه داد: لذا کشتار غیر مجاز و خارج از کشتارگاه بدون رعایت پوشش ایمنی و فروش گوشت آن یکی از نکات حساس و خطرناک در انتقال بیماری است که در این رابطه پیشنهاد می شود همشهریان عزیز تنها از مراکز مجاز و بهداشتی نسبت به خرید گوشت مورد نیاز خود که به تایید اداره کل  دامپزشکی رسیده است اقدام نمایند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.