مدیر گمرک سرو از صادرات 59 تن کالا از مرز سرو طی سالجاری خبرداد.

محمدیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: طی دوماهه نخست سال جاری 59 تن کالا از مرز سرو به ارزش 8 هزار و 781 دلار، معادل 369 میلیون ریال صادر شده است.

وی با اشاره به میزان واردات کالا از این مرز تصریح کرد: طی دوماه نخست سالجاری 13 هزار تن کالابه ارزش بیش از  102 میلیارد ریال از گمرک سرو وارد کشور شده است که عمده کالای وارداتی خاک روی است.

وی ادامه داد: امسال در مقایسه با سال گذشته میزان واردات از لحاظ وزنی از مرز سرو 18 درصد و از لحاظ ارزشی نیز 37 درصد کاهش داشته است.

محمدیان با اشاره به اینکه طی دو ماه نخست سال جاری 2 هزار و 798 خودروی خروجی از مرز سرو ثبت شده تصریح کرد: 108 هزار دستگاه خودرو از مرز سرو طی فروردین خارج شدند و طی اردیبهشت نیز 690 دستگاه که اکثرا ون های یک روزه ترکیه بودند تردد داشتند.

مدیر گمرک سرو با اشاره به قاچاق کالا در سال جاری از مرز مذکور تصریح کرد: امسال 8 فقره قاچاق به ارزش 760میلیون ریال کشف شده که بذر چغندر، مغز فندق و زیورالات نقره از جمله عمده کالاهای قاچاق کشف شده است.

وی با بیان اینکه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در دوماهه نخست سال 96 یک میلیارد و 500 میلیون ریال بوده ادامه داد: امسال میزان قاچاق کشف شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش داشته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.