ابراهیم محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون افزون بر 300 هزار دانش آموز استان در دوره ابتدایی تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: در راستای انسداد مبادی بیسوادی پنج مدرسه در دوره ابتدایی با یک نفر دانش آموز در استان دایر شده تا همه دانش آموزان دارای شرایط تحصیل تحت پوشش خدمات آموزش و پرورش باشند.
محمدی با بیان اینکه جمعیت هدف سواد آموزی بین 10 تا 49 سال است، گفت: مشکل این استان در بحث سواد آموزی در سنین بالاتر است.
وی افزود: این استان هر چند در ردیف 29 کشور از نظر رتبه بندی باسوادی است ولی در مقایسه با متوسط کشور در این زمینه با استان های نرمال فقط پنج درصد تفاوت و فاصله دارد.
وی بیان کرد: سواد آموزی امری ملی است و اگر این امر فقط برعهده نهاد آموزش و پرورش گذاشته شود همچنان در کاهش آمار بیسوادی استان پیشرفتی وجود نخواهد داشت.
محمدی گفت: با یک حرکت شتاب بخش در 2 سال آینده می توان در رتبه های میانی کشور قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه موضوع سواد آموزی امری فرابخشی است، افزود: این امر مهم متعلق به آموزش و پرورش نیست و همکاری همه دستگاه مورد نیاز است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی بر اساس سرشماری سال 1395 اکنون دارای 512 هزار بی سواد است و از این تعداد 195 هزار بی سواد در گروه سنی 10تا 49 سال قرار دارند.
در مدت زمان 2 سرشماری در سال های 1390 تا 1395 حدود 93 هزار نفر از بیسوادان استان در کلاس های سوادآموزی حضور یافتند که فقط 53 هزار نفر آنان موفق به دریافت کارنامه قبولی شدند.
7125/7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.