سردار اللهوردی داداش زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به مناطق محروم اعزام می‌شوند و در بازه‌ های زمانی یک، سه، هفت و 10 روزه به ساکنان این مناطق خدمات رسانی می‌کنند.
وی با اشاره به اهداف کیفی پیگیری شده در اردوهای جهادی اضافه کرد: آشنایی جوانان با کار گروهی در اجتماع، ایجاد محیط سالم و با نشاط در عرصه‌های کار، ایجاد محبوبیت در بین آحاد مختلف مردم، پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی، تسریع در روند اجرایی کارهای عمرانی و کمک به کاهش هزینه‌های دولت از جمله اهداف اجرای این اردوهای جهادی است.
وی بیان کرد: سال گذشته 605 گروه جهادی در سطح استان با بیش از 11 هزار نفر بسیجی در راستای اجرای طرح های سازندگی در استان به مناطق و مدارس اعزام شده بودند.
وی گفت: 339 مدرسه با هماهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی طی سال گذشته پذیرای گروههای طرح هجرت بودند که در بحث فضاسازی، رنگ آمیزی و شادابی مدارس خدمات رسانی داشتند.
جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: 30 گروه جهادی نیز در سال گذشته به مناطق زلزله زده غرب کشور اعزام شد که شامل بیش از 300 نفر بودند.
وی بیان کرد: این گروهها در 22 روستای زلزله زده به ارائه خدمات مختلف فنی و تخصصی در کنار 32 گروه پزشکی در مناطق محروم زلزله زده پرداختند.
به گزارش ایرنا اردوهای جهادی مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که توسط دانشجویان، طلاب حوزه های علمیه، دانش آموزان، دانشجویان و سایر جوانان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود.
در این اردوها هر فرد و گروه بنابر ظرفیت ها و توانایی های موجود، انواع خدمات از جمله انجام پروژه های عمرانی مورد نیاز منطقه، خدمات کشاورزی، پزشکی، درمانی، آموزشی و تحصیلی را در کنار فعالیتهای فرهنگی ارائه می دهند.
بخش اعظم از هدف از برگزاری این اردوهای جهادی، بر پایه سازندگی استوار شده که این سازندگی از خودسازی درونی افراد آغاز و به سازندگی در مناطق محروم خلاصه می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.