سرهنگ صمد بی غم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 46 نفر از این تعداد در سال 1394، 46 نفر در سال 1395 و 57 نفر در سال 1396 بر اثر وقوع تصادف به ویژه در کمربند میانی ارومیه جان باخته اند.
وی اضافه کرد: رشد 23 درصدی تلفات طی سال 1396 نسبت به سال پیش از آن بسیار نگران کننده است و برای جلوگیری از تداوم این روند باید برنامه ریزی اساسی توسط نهادهای مسوول صورت گیرد.
وی بیان کرد: 113 نفر از این تعداد بر اثر برخورد خودرور با عابر پیاده، 13 نفر بر اثر واژگونی خودرو و بقیه در نتیجه سایر سوانح رانندگی جان خود را از دست داده اند که بخش عمده آنها در پی سرعت غیرمجاز در معابر درون شهری اتفاق افتاده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه ادامه داد: معضل سرعت در کمربندی میانی ارومیه به ویژه در مسیرهای خاتم الانبیا (ص)، والفجر، شهید باهنر و شهید رجایی به معضلی جدی تبدیل شده که باید در سریع ترین زمان ممکن برای آن چاره اندیشی شود.
سرهنگ بی غم گفت: در صورت کاهش سرعت در این مسیر تا 80 کیلومتر در ساعت، می توان کاهش چشمگیر تلفات را شاهد بود.
وی افزود: استفاده از دوربین های کنترل سرعت و کنترل تخلف در کمربندی ارومیه به ویژه پس از روگذرها بسیار ضروری است و در این خصوص اهتمام ویژه شهرداری ارومیه موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: از جمله دیگر معضلاتی که تصادف در معابر درون شهری ارومیه به ویژه برخورد خودرو با عابر پیاده را موجب می شود، گذر مردم از عرض کمربندی خاتم الانبیا (ص) حدفاصل پل ابوذر تا پل نزدیک پایانه مسافربری شهر ارومیه است که به نظر قابل حل نیست.
وی با اشاره به فنس کشی مسیر توسط شهرداری برای حل این معضل در سال های گذشته، بیان کرد: با وجود راه اندازی سه دستگاه پل عابر پیاده در این مسیر، شهروندان فنس ها را تخریب کرده و از زیر پل ها تردد می کنند و این امر تعداد تصادف ها و تلفات را بالا برده است.
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ارومیه گفت: راهکار طولانی مدت برای این معضل، فرهنگ سازی است ولی باید برای کوتاه مدت از روش های بازدارنده غیرقابل تخریب استفاده شود.
به گزارش ایرنا سالانه 500 نفر در تصادف های رانندگی آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند که سهم 11 درصدی این تعداد در سوانح رانندگی درون شهری ارومیه قابل توجه است.
آذربایجان غربی ششمین استان کشور از نظر وجود نقاط حادثه خیز درون شهری به شمار می رود و تعداد زیادی از آنها شامل 117 نقطه حادثه خیز به ارومیه اختصاص دارد.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.