به گزارش ایرنا مهدی فعال روز دوشنبه در نخستین جلسه ساماندهی گلزار شهدای استان افزود: تاکنون هشت هزار و 881 مزار شهید در آذربایجان غربی ساماندهی شده است.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی دارای 9 هزار و 403 مزار شهید شهری و روستایی بوده و تنها 6 درصد مزار شهدا برای ساماندهی باقی مانده است.
وی در خصوص ساماندهی راه های دسترسی به گلزار شهدای روستایی استان نیز بیان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی لیستی از روستا‌های بالای ١٠٠ خانوار را برای احداث راه دسترسی به این گلزارها تهیه و به اداره کل راه و شهرسازی استان ارائه می کند.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: نشر فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه و آشنا کردن جوانان با زندگی و آرمان‌های شهدا، ضامن سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است.
تقی کهوریان افزود: خدمت به شهدا و خانواده‌های معظم‌ شهیدان وظیفه مهم مسوولان و دست اندرکاران نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی است.
وی با اشاره به ساماندهی سنگ‌های کنار مزار‌های پراکنده روستایی و شهری اضافه کرد: نهاد‌های مربوط مکلف هستند تا نسبت به مرمت مزار‌ها اقدام کنند.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی 58 گلزار شهری و یکهزار و 62 گلزار روستایی دارد که شامل 6 هزار و 149 مزار شهدای شهری و سه هزار و 254 مزار شهدای روستایی است.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.