به گزارش ایرنا اسمعیل کریم زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای آماده سازی این طرح ها 218 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است، افزود: با بهره برداری از آنها برای 422 نفر به صورت مستقیم و 728 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه 234 طرح از این تعداد با بیش از 130 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش مدیریت آب و خاک است، اضافه کرد: این طرح ها شامل 231 طرح سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و 480 هکتار، یک طرح انتقال آب با لوله به مسافت 2.8 کیلومتر و 2 طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم 2 هزار و 425 مترمکعب با اشتغال 380 نفر به صورت مستقیم است.
کریم زاده بیان کرد: طرح های آماده افتتاح معاونت بهبود دامی نیز با 14 میلیارد ریال هزینه و اشتغالزایی برای 14 نفر به صورت مستقیم و 39 نفر به صورت غیرمستقیم شامل یک طرح بره پرواری و 2 طرح گوساله پرواری است.
وی اضافه کرد: در زیر بخش مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی نیز یک طرح سردخانه ای با ظرفیت 2 هزار و 400 تن و با صرف 52 میلیارد ریال هزینه و اشتغال زایی برای 10 نفر به صورت مستقیم به بهره برداری می رسد.
کریم زاده افزود: در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز با صرف هزینه 6 میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای 6 نفر به صورت مستقیم، یک طرح گلخانه ای آماده بهره برداری است.
وی با اشاره به طرح های شیلاتی نیز گفت: در هفته جهاد کشاورزی امسال سه طرح پرورش ماهی سردابی نیز با صرف 13.5 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای 12 نفر آماده افتتاح است.
کریم زاده بیان کرد: همزمان با این هفته طرح های پوشش بتنی کانال و 2 طرح مرمت و بازسازی قنات با سه میلیارد ریال اعتبار و تثبیت اشتغال برای بیش از 290 نفر به صورت مستقیم نیز در شهرستان شاهین دژ کلنگ زنی می شود.
به گزارش ایرنا از مجموع 118 میلیون تن محصولات کشاورزی تولیدی در کشور حدود 6 میلیون تن در این استان و در سطح 800 هزار هکتار از اراضی کشاورزی تولید می شود؛ عمده ترین تولیدات این استان شامل سیب درختی، چغندرقند و گندم است.
هفته جهاد کشاورزی در کشور از 21 تا 27 خرداد نامگذاری شده و شعار این هفته در سال جاری ' مدیریت جهادی، خدمت مضاعف و تامین امنیت غذایی ' است.
7125 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.