به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، اسمعیل کریم زاده در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به تولید بیش از ۶.۵میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: استان آذربایجان غربی سهم قابل توجهی از ۱۱۸میلیون تن تولیدی انواع محصولات کشاورزی در کشور را دارد بطوری که در بسیاری از محصولات رتبه نخست را داریم.

وی ادامه داد: تولید حدود ۳۵ درصد چغندر قند، تولید یک سوم سیب کشور و رتبه اولی جمعیت گاومیش کشور از آن استان آذربایجان غربی است.

وی افزود: امسال ۲۴۵ طرح کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۲۱۸میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۴۲۰ نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال گذشته آذربایجان‌غربی با تولید ۵۰۰ هزارتن گندم رتبه ششم کشوری را کسب و امسال پیش بینی می شود بیش از ۷۲۰ هزارتن گندم دراستان برداشت شود.

کریم زاده افزود: از۳۸۰ هزار هکتار اراضی استان ۵۷ هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری نوین هستند که بیشتر مربوط به حوزه آبریز دریاچه ارومیه است و مقرر شده تا ۶ ماهه نیمه اول امسال ۶۱هزارو ۵۷۰ هکتار نیز به سیستم آبیاری نوین مجهز شوند.

کریم زاده با بیان اینکه آذربایجان غربی تحت تاثیر ۶۰ درصد بلایای طبیعی است افزود: در سرمازدگی اوایل سال ۹۱۴ میلیاردتومان خسارت به محصولات کشاورزی استان وارد شد که نسبت به سال گذشته که ۶۷۵ میلیاردتومان بود افزایش داشته است.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 940261
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.