به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، پرویز آراسته در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۷۰ درصد آلودگی های جوی استان مربوط به ترافیک شهری و ناوگان فرسوده حمل نقل عمومی است گفت: باید تدابیر جدی برای نوسازی ناوگان خودروهای حمل و نقل عمومی و همچنین جمع آوری خودروهای فرسوده در استان اندیشیده شود زیرا با ادامه شرایط موجود، شاهد افزایش بحران ناشی از آلودگی هوا و سلامتی مردم خواهیم شد.

وی در مورد آخرین وضعیت دریاچه ارومیه هم گفت: تراز کنونی دریاچه ۱۲۷۰.۸۴ است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته تغییری نداشته است ضمن اینکه هم اکنون مساحت فعلی آبی دریاچه ارومیه ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع است که تنها ۴۰ درصد مساحت کل دریاچه را شامل می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: امسال با افزایش ۱۹ درصدی بارندگی ها در حوزه آبریز دریاچه ارومیه و ۲۶ درصدی بارندگی ها در کل استان بودیم که امیدواریم بتوانیم با تلاش دستگاه های اجرایی مرتبط با دریاچه ارومیه و مردم، تراز دریاچه را به تراز اکولوژیک نزدیک تر کنیم.

آراسته با رد عدم همکاری شرکت آب منطقه ای در تامین حق آبه دریاچه ارومیه گفت: در سال جاری ۳۱۰ میلیون مترمکعب از حق آبه دریاچه ارومیه از سدهای حوزه آبریز به سمت دریاچه رهاسازی شده است و طبق تفاهم نامه ستاد احیا با وزارت نیرو در صورت سرریز شدن سد ها و وجود آب مازاد در پشت سد ها اقدامات لازم جهت رهاسازی صورت خواهد گرفت.

وی همچنین افزود: با اتمام قریب الوقوع خط انتقال فاضلاب شهرک صنعتی فاز۲ ارومیه طرح مشکل فاضلاب صنعتی این شهرک مرتفع خواهد شد.

آراسته در مورد میزان زباله تولیدی در ارومیه هم گفت: روزانه در ارومیه ۵۵۰ تن زباله تولید می شود که این میزان زباله، سرانه تولید ۷۱۰ گرم به ازای هر نفر در مناطق شهری و ۶۱۰ گرم به ازای هر نفر در مناطق روستایی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: ۵۰ درصد آلودگی های پلاستیکی استان مربوط به بسته بندی های غیرقابل بازیافت مواد غذایی، خوراکی و ... است و در این مورد در استان به مشابه کشور ۷۸ درصد پلاستیک ها در سایت های دفن زباله جمع آوری می شوند و از این مقدار ۸ درصد بازیافت و ۱۲ درصد نیز سوزانده می شوند.

وی با اشاره به شعار "غلبه بر آلودگی پلاستیکی" به عنوان شعار امسال اتحادیه جهانی حفاظت محیط زیست گفت: باید با توجه به این شعار، فراخوان عمومی برای جامعه جهانی برای حذف آلودگی های پلاستیکی و اثرات مخرب آن در طبیعت ایجاد شود و ما نیز باید تلاش کنیم با ممنوعیت تولید محصولات پلاستیکی غیر ضروری سعی در جایگزینی سایر جایگزین ها بجای پلاستیک را در دستور کار قرار دهیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 940260
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.