رسول اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آب و فاضلاب شهری استان توجه جدی به تامین آب سالم و دفع بهداشتی فاضلاب شهری دارد و سالانه 300 هزار آزمون کیفی آب در استان انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: آب شرب شهرهای آذربایجان‌غربی به صورت مستمر و براساس استانداردهای ملی ایران و با استفاده از آزمایشگاه‌های مجهز روزانه کنترل می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به نتایج آزمایش های فیزیکی، شیمیایی و میکروبیولوژی که روزانه از تمام منابع تامین آب مخازن و شبکه توزیع از محل تولید تا نقطه مصرف انجام می شود، کیفیت آب شرب شهرهای آذربایجان‌غربی مطابق با استاندارد ملی ایران و استانداردهای جهانی است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی در بخش دیگری گفت: امسال با اتمام کامل 90 طرح آب و فاضلاب در استان، ظرفیت تامین آب از 9.4 به 12 مترمکعب در ثانیه و شاخص بهره مندی از شبکه فاضلاب از 65 به 75 درصد افزایش می یابد.
رسول اکبری افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع 11 هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده و با اتمام آنها 100 هزار متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت شبکه آب و 82 هزار مترمکعب در شبانه روز به ظرفیت شبکه فاضلاب اضافه می شود.
به گزارش ایرنا،بسیاری از مشکلات بهداشتی کشورهای در حال پیشرفت، عدم برخوردای از آب آشامیدنی سالم است و از جایی که انسان سالم محور توسعه پایدار بوده و سلامت انسان در گرو بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم است، بدون تامین آب سالم جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه، وجود نخواهد داشت؛ بنابراین برنامه‌ریزی و هزینه در جهت تامین آب سالم سرمایه‌گذاری قابل توجهی برای آینده خواهد بود چرا که تهیه و تامین این مایه حیات برای جامعه یکی از موثرترین و پایدارترین فن‌آوری‌ها برای ارتقای سلامت جامعه است و شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی نیز توانسته با بهره‌گیری از مدرن‌ترین روش‌های موجود، در این زمینه موفق عمل کند و در این راستا نیز چندین پروژه فاخر در دو بخش آب و فاضلاب در دست اجرا است که روند اجرایی مطلوبی را طی می‌کنند.
شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان غربی به بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر از شهروندان استان خدمات آب آشامیدنی ارائه می کند و میزان خدمت رسانی این شرکت به 100 درصد جمعیت شهری استان رسیده است.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.