عیسی زینالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در سایه رایزنی های فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی و بر اساس مصوبه حمایتی مسوولان کنفدراسیون آسیا از برخی مناطق مستعد ولی کم برخوردار اتخاذ شده است.
وی بیان کرد: به همین منظور در سطح کشور هفت شهر مستعد و کم برخوردار با صلاح دید و انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به کنفدراسیون آسیا معرفی شده که شهر ارومیه نیز جزو آنهاست.
زینالی با اشاره به اینکه زمین مناسبی از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان برای احداث این میدان فوتسال در نظر گرفته شده است، گفت: این زمین در مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی ارومیه ایجاد می شود.
وی با تاکید بر اینکه عملیات اجرایی این زمین به زودی آغاز می شود، ادامه داد: هفته گذشته کارشناسانی از سوی فدراسیون فوتبال برای نقشه برداری و بازدید از محل به ارومیه سفر کردند و با ابراز رضایت از موافقت نهایی، گزارش مبسوط و تائید شده خود را برای مسوولان فدراسیون تهیه کردند.
وی آمار ورزشکاران بیمه شده هیات فوتبال استان و هیات های تابعه شهرستانی را 15 هزار نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته نزدیک به پنج هزار مسابقه استانی در رده های سنی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان و نونهالان در بخش مردان و زنان برگزار شده است.
وی افزود: هیات فوتبال آذربایجان غربی سال گذشته در ارزیابی فدراسیون مربوطه در رتبه پنجم کشور قرار گرفته که این مهم در تاریخ فوتبال استان بی سابقه بوده است.
به گزارش ایرنا ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری ارومیه که در سال 1383 کلنگ زنی شده یکی از طرح های نیمه تمام فوتبال به شمار می رود که برای تکمیل آن 130 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
فوتبال آذربایجان غربی هم اکنون 2 نماینده به نام های شهرداری ارومیه و شهرداری بوکان را در لیگ دسته 2 باشگاه های کشور دارد.
3072/7156
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.