کریم حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پیش از فعالیت دولت یازدهم تنها 2 روستا در بخش مرکزی چالدران از نعمت گاز طبیعی بهره مند بود که این تعداد در حال حاضر به 20 روستا رسیده است.
وی اضافه کرد: در صدد هستیم تا پایان سال آینده این تعداد را به 80 روستا برسانیم که در آن صورت، اقدامی بی نظیر در حوزه گازرسانی روستایی در چالدران اتفاق می افتد.
وی بیان کرد: علاوه بر 20 روستای برخوردار، گازرسانی به 41 روستای چالدران در مرحله پیمان سپاری قرار دارد و پس از اتمام این مرحله، عملیات اجرایی گازرسانی به این روستاها نیز آغاز می شود.
وی با اشاره به برنامه ریزی شرکت گاز آذربایجان غربی برای گازرسانی به شهر زرآباد خوی در آینده نزدیک ادامه داد: در صورت اجرای این طرح، عملیات گازرسانی به 23 روستای چالدران که در مسیر اجرای آن طرح گازرسانی قرار دارد، آغاز می شود.
فرماندار چالدران گفت: البته سرعت گازرسانی به روستاها و برخی شهرهای این شهرستان از جمله آواجیق رضایت بخش نیست و با توجه به اینکه این منطقه از سردسیرترین مناطق کشور به شمار می رود، باید در اولویت اجرای طرح های گازرسانی قرار گیرد.
حسین زاده افزود: دولت تدبیر و امید با وجود تمامی مشکلات اقتصادی صادقانه در راستای توسعه کشور به ویژه مناطق مرزی و محروم کشور تلاش می کند که تعلل برخی متولیان امر در اجرای طرح ها سبب سلب اعتماد مردم می شود که این امر برخلاف سیاست های دولت است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چالدران حدود 120 روستا دارد که در 2 بخش مرکزی و دشتک نزدیک به 20 هزار نفر را در خود جای داده اند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.