علیرضا رادفر روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان آذربایجان غربی افزود: خدمات رسانی به مردم و غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید به یکی از مهمترین دغدغه های مسوولان و مدیران کل ادارات مرتبط با حوزه جوانان تبدیل شود.
وی بیان کرد: قرار دادن امکانات سخت افزاری دولتی در اختیار بخش خصوصی باید با نظارت دقیق دستگاه ها همراه باشد تا شاهد بهره مندی آحاد مردم به ویژه افراد کم برخوردار و حاشیه نشین از این امکانات باشیم.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی امر غنی سازی اوقات فراغت باید به عنوان شروع کار در کنار واگذاری سالن های ورزشی خود به بخش خصوصی به فکر افراد کم درآمدی که توانایی پرداخت شهریه های سرسام آور کلاس های ورزشی را ندارند، باشد و با ارائه تخفیف های ویژه به نوعی آنها را حمایت کند تا از فضاهای ورزشی گریزان نشوند.
وی در خصوص نحوه فعالیت ستاد دبیرخانه برنامه های حوزه جوانان استان گفت: احصاء برنامه های متنوع اوقات فراغت دستگاه های دولتی و جلوگیری از موزای کاری و راه اندازی سامانه جامع اوقات فراغت جوانان باید با جدیت در دستور کار این دبیرخانه قرار گیرد.
رادفر ادامه داد: اجرای سامانه جامع همیار جوان با محوریت غنی سازی اوقات فراغت جوانان ایده و طرح جالبی است ولی در آغاز کار باید به صورت پایلوت در سه ماه تابستان امسال اجرا شود و پس از گذراندن مرحله آزمون و خطا در صورت کسب موفقیت لازم تبدیل به طرح استانی و سپس کشوری شود.
وی افزود: موضوع اوقات فراغت جوانان یکی از موضوعات چالشی و مهم در کشور است که باید با برنامه ریزی منسجم و اصولی و ارائه بهترین راهکارها در جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی در بین آحاد مردم و قشر جوان جامعه گام برداشت.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: امسال برنامه های اوقات فراغت در محورهای فرهنگی و هنری، کتاب خوانی، مطالعه و پژوهش، ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای سیاحتی، زیارتی، علمی و گردشگری، مهارت آموزی، فضای مجازی و رسانه، گفت و گوی جوانان و اختراعات و ابتکارات در شورای عالی جوانان به تصویب رسیده است.
عبدالله چمن گلی بیان کرد: ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر اساس مصوبات شورای عالی جوانان قصد دارد با همکاری دستگاه های اجرایی برنامه ریزی های لازم را در جهت کیفیت بخشی به امور جوانان عملیاتی کند.
به گزارش ایرنا بیست و چهارمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت غنی سازی اوقات فراغت جوانان با حضور مدیران ادارات کل دستگاه های مرتبط با امور جوانان در سالن استانداری آذربایجان غربی برگزار شد.
استان آذربایجان غربی دارای سه میلیون جمعیت است که یک سوم آن را جوانان بین 18 تا 29 سال تشکیل می دهد.
هم اکنون 60 سازمان مردم نهاد زیر نظر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.
7156/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.