امام جمعه ارومیه گفت:  راهپیمایی روز قدس، پشتیبانی ملت از مردم مظلوم فلسطین را نشان می دهد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه اول نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: امام راحل به اتحاد و همبستگی تاکید داشتند و امروزه روز قدس به محور انسجام ملی برای دفاع از مظلومان فلسطین تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی ضمن اشاره به اینکه ملت ایران ندای مقام معظم رهبری در روز قدس را لبیک گفتند و این عمل عبادی و سیاسی را به نحو احسن انجام دادند افزود: مبارزه با ظالم دستور خداوند بوده لذا وظیفه هر مسلمانی حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالمان است وکسی که ندا مظلوم را بشنود و به یاری او نرود مسلمان نیست .

 وی  گفت: دشمنان در تلاش هستند تا با فشارهای اقتصادی و روانی ملت ایران را وادار به عقب نشینی بکنند اما در نهایت روسیاهی نصیب سران استکبار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد رحلت امام خمینی گفت: امام راحل (ره) همیشه به مردم و مسئولان تأکید کردند با همدلی با یکدیگر برای حمایت از مظلومان تلاش خود را به کار گیرند.

امام جمعه ارومیه افزود: امام خمینی (ره) در مواقع اضطراری و دشوار هیجان‌زده عمل نمی‌کردند و با اولویت‌ها عمل می‌کردند و هیچ موقع به دشمن اعتماد نمی‌کردند و در مقابل دشمنان ایستاده و تسلیم نمی‌شدند .

وی گفت: این امر خداوند است مسلمانان در مقابل دشمنان باوجود قدرت دشمنان هیچ‌وقت شکست نمی‌خورند که امام خمینی و مقام معظم رهبری به این اعتقاد داشتند.

وی به برخی از ویژگی های شخصیتی حضرت علی (ع)  اشاره و افزود:  حضرت علی (ع)در شجاعت، شهامت، عدالت، سخاوت، عبادت، عطوفت نظیری نداشت، آنچنان که در اوصاف، وجود مبارکش جامع الاضداد بودند؛ در نبرد با دشمنان اسلام با صلابت ترین جنگجوی تاریخ بشر و در حوزه عاطفه عطوف ترین انسان دوران بود.

 



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.