فرماندار میاندوآب گفت: پسماند میاندوآب هرچه زودتر باید به تلخاب منتقل شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ناصر امیری در جلسه مدیریت پسماند که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار و کارشناسان فرمانداری و شهرداری در اتاق فرماندار تشکیل شد، گفت: پسماند میاندوآب به معضل اساسی شهر تبدیل شده و تا جایی که بعد از انتقادات مسولین شهرستانی و اهالی محلی ، شاهد اعتراض مسئولان شهرهای دیگر هم به روند دفع پسماند در کوه قطور میاندوآب هستیم و این اصلاً نمی تواند برای مسئولان این شهرستان و مخصوصا شهردار وجهه مناسبی داشته باشد.
فرماندار میاندوآب با خطاب قرار دادن شهردار و اعضای شورای شهر گفت: باید زمان انتقال محل دفع پسماند به تلخاب مشخص شود و علت اینکه تا امروز این انتقال انجام نشده است مشخص شود،همچنین  ساماندهی دفع پسماند در کوه قطور تا زمان انتقال سایت نیز باید تعیین تکلیف شود.
امیری ادامه داد: من از اعضای شورای شهر می خواهم درمورد مسائل سیاسی شهر اظهار نظر نکنند و در چارچوب وظایف خود در مورد مسائل عمرانی تصمیم گیری و اجرا نمایند.
وی ادامه داد: هر کسی در صنف خودش وظایفش را درست ایفا کند این شهر پیشرفت خواهد کرد، پس به جای برچسب زدن های سیاسی و اخلاقی با تعهد و تعصب به پیشرفت شهر کمک کنیم.

رسول ملکی شهردار میاندوآب هم  گفت:زمانی که قطور را تحویل گرفتیم، تمام جاده و باغات اطراف پر از آشغال بود و در حال حاضر پیمانکار شهرداری تمام اینها را ساماندهی کرده و نیروهای شهرداری شبانه روزی در تلاش هستند تا وضعیت بهتری تا زمان انتقال پسماند به سایت جدید رقم یزند.

وی ادامه داد: در مورد انتقال به تلخاب هم اعلام نظر منابع طبیعی آخرین مانع موجود جهت انتقال به تلخاب است که طبق آخرین نامه، منابع طبیعی خواسته است فاصله منطقه مسکونی با محل دفن زباله 1500 متر در نقشه UTM که مشاور وقت 4 سال پیش نقشه برداری کرده است رعایت شود، تا کارشناسان این اداره تایید کنند و این درحالی است که بعد از گذشت 4 سال از نقشه برداری انجام شده فاصله فعلی به 800 متر کاهش یافته است.

فخرالدین آذریان رئیس شورای شهر میاندوآب نیز در این جلسه گفت: با عنایت ویژه فرماندار خوشبختانه کسانی که برای حفظ منافع شخصی جهت انتقال پسماند مانع تراشی می کردند دیگر نیستند و شهردار ما هم همینجا متعهد می شود، بعد از این جلسه و بازدید امروز مقدمات انتقال پسماند به تلخاب را پیگیری نماید.

وی به شایعه جذب نیرو توسط شهرداری هم اشاره کرد و گفت: هیچ نیرویی جذب بدنه شهرداری نشده است و بلکه از محل بودجه حفظ و نگهداری فضای سبز شهرداری که می تواند هزینه نیروی انسانی هم شود با قرار داد 89 روزه افرادی برای نگهداری فضای سبز دعوت به همکاری شده اند که هیچ ربطی به بدنه شهرداری ندارند و بعد از اتمام قرار شهرداری هیچ تعهدی نسبت به این افراد نخواهد داشت و با قاطعیت اعلام می کنم در زمان شورای پنجم حتی 1 نفر هم جذب شهرداری نشده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی،در پایان جلسه فرماندار با همراهی شهردار و اعضای شورای شهر و کارشناسان فرمانداری و شهرداری از محل فعلی دفن پسماند میاندوآب در کوه قوطور بازدید کردند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.