کامیار داهیم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تهیه و توزیع 20 هزار بروشور و پوستر ترویجی نیز اشاره کرد و افزود: این کلاس های آموزشی در زمینه خدمات دامپزشکی و آشنایی با بیماری های دام و طیور، آبزیان، زنبورعسل و بیماری های مشترک بین انسان و دام برگزار شده است.
وی برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی را یکی از اصلی ترین راهکارهای موثر در پیشگیری و کنترل بیماری ها عنوان و بیان کرد: آموزش های بهره برداران بر اساس تفاهم نامه های همکاری با مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می شود.
داهیم اضافه کرد: برگزاری کارگاه آموزشی آنفلوآنزا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و حضور کارشناسان دامپزشکی در مدارس و روستاها نیز از مهمترین فعالیت های ترویجی این اداره کل با همکاری سایر ادارات و سازمان هاست.
وی با تاکید بر مشارکت بیش از پیش بهره برداران در امر یادگیری، ادامه داد: آموزش و ترویج در حوزه دامپزشکی نقش موثری در کنترل و پیشگیری بیماری ها و همچنین بهبود سطح بهداشتی جامعه و تقویت فرهنگ مصرف غذایی جامعه دارد.
داهیم گفت: در این کلاس ها مطالبی نیز در زمینه بهبود فرهنگ مصرف فرآورده های خام دامی و ممانعت از کشتارهای غیرمجاز ارائه می شود.
به گزارش ایرنا افزون بر 235 هزار بهره بردار کشاورزی در آذربایجان غربی فعال هستند؛ اغلب کشاورزان استان در کنار کشاورزی به دامداری نیز اشتغال دارند.
آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی بزرگ و کوچک است.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.