کیومرث پورایراندوست روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره رویش، جشنواره اوقات فراغت و برگزاری جشنواره های ازدواج و دهه کرامت از برنامه هایی است که با محوریت توجه به مناطق کم برخوردار برگزار می شود.
وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم ورزش های همگانی را در جامعه گسترش دهیم، پارک گام به طول 3 تا 5 کیلومتر در تمام شهرستان ها راه اندازی می شود و به زودی شاهد افتتاح این پارک ها خواهیم بود.
وی افزود: فعال کردن ورزش های ساحلی در این استان یکی دیگر از برنامه های مهم این اداره کل است تا آذربایجان غربی به یکی از استان های ساحلی کشور تبدیل شود.
معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: بر اساس آمارها حدود 30 درصد نقاط شهری آذربایجان غربی را مناطق حاشیه نشین تشکیل می دهد و برنامه ریزی های لازم برای توسعه ورزش در مناطق حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار در حال انجام است.
پورایراندوست بیان کرد: مسوولان استانی و شهرستانی ادراه کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نگاه ویژه ای به مناطق حاشیه نشین و سایر مناطق شهری دارند تا بتوان اهداف دولت را در حوزه مسائل فرهنگی و ورزشی پیش برد.
به گزارش ایرنا حاشیه نشینی در شهر ارومیه در مقایسه با سال 1382 روند رو به رشدی داشته به طوری که این مناطق از 11 محله در سال 1382 با جمعیت برابر با 90 هزار نفر به 31 محله با جمعیت 240 هزار نفر در سال 96 افزایش یافته است.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.