آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نیاز مظلومان جهان امروز به اندیشه های امام راحل، افزود: تمامی مستضعفان عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان اگر می خواهند به استقلال و آزادی برسند و از زیر یوغ ستمگران خارج شوند باید از افکار و اندیشه های بنیانگذار انقلاب پیروی کنند.
وی ادامه داد: راهی که بنیانگذار انقلاب با قیام و مبارزه خود ترسیم کرد، چراغ راه مظلومان جهان است بنابراین ملت های مظلوم جهان برای خارج شدن از یوغ اسارت شرق و غرب باید راه و افکار امام راحل را الگوی خود قرار دهند.
نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: افکار و اندیشه های رهبری نیز برگرفته از اندیشه های بلند بنیانگذار انقلاب بوده و بر همین اساس راه امام راحل ادامه یافته است.
وی در خصوص ابعاد شخصیتی امام راحل گفت: آنچه که بنیانگذار انقلاب را شخصیتی متمایز کرده و باعث شده تا مردم سراسر جهان از هر دین و زبان با نام امام آشنا باشند، جامعیت امام راحل است.
وی با بیان اینکه جامعیت بین علم و جهاد ویژگی ممتاز شخصیت امام راحل بود، گفت: امام علاوه بر برخورداری از علم، اهل جهاد و مبارزه بود.
آیت الله شبستری افزود: این عالم دینی در عین حال متوجه جامعه بود و از شرایط جامعه زمان خودش غافل نبود.
وی با اشاره به ضرورت تبیین و بازخوانی افکار و اندیشه های امام راحل، گفت: سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت ایشان در حقیقت تبیین اندیشه های امام راحل است.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: خلف صالح معمار کبیر انقلاب در سخنرانی های مختلف همواره به تبیین افکار و اندیشه های بنیانگذار انقلاب می پردازد.
وی گفت: در کنار انتشار کتاب باید نسل امروز را با روحیات، رهنمودها و افکار امام راحل در مقاطع مختلف آشنا کرد.
آیت الله شبستری ادامه داد: رسانه ها از جمله رسانه ملی، بیان افکار امام راحل را تنها به سالگرد رحلتش معطوف نکند زیرا افکار امام درتمام طول سال و مهمتر از آن در تمام زمان ها باید باز خوانی شود.
وی با بیان اینکه نوجوانان آنگونه که شایسته است با افکار امام راحل آشنا نیستند، گفت: انتظار می رود در مجالس و سخنرانی ها اخلاق و رفتار داخلی و بیرونی امام(ره) برای نسل جدید تبیین شده و وصیت نامه الهی سیاسی امام (ره) بازخوانی شود.
به گزارش ایرنا، امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی الثانی 1320 هجری قمری مطابق با 30 شهریـور 1281 هجری شمسی ( 24 سپتامپر 1902 میلادی) در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی ایران در خانواده ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در 14 خرداد سال 1368 هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.
امسال بیست و نهمین سالگرد رحلت ملکوتی معمار کبیر انقلاب است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.