رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از پیش بینی خرید تضمینی بیش از ۶۳۵ هزارتن گندم مازاد بر مصرف زارعین استان خبرداد. 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در جلسه برنامه‌ریزی و ساماندهی خرید تضمینی گندم مازاد بر مصرف زارعین استان در سال زراعی جاری پیش بینی می شود بیش از ۷۴۸ هزار تن گندم از مزارع گندم دیم و آبی استان برداشت شود که حدود ۶۳۵ هزار تن گندم مازاد بر مصرف زارعین توسط مراکز خرید شرکت غله و خدمات بازرگانی و مباشرین تعاون روستایی در سطح استان به صورت تضمینی خریداری شود.
 وی اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم برای امسال با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید، حداکثر تا 2 درصد سن زدگی و رطوبت 12 درصد از قرار هر کیلوگرم به مبلغ ۱۳۰۰۰ ریال تعیین شده است.
وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اقتصاد مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی بوده که علاوه بر شرکت مذکور سازمان تعاون روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمین گندم را به عهده خواهد داشت.
وی تصریح کرد: تعداد مراکز خرید گندم استاندارد بهداشتی مجهز به باسکول و دوریین مدار بسته استان که مورد تایید شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است در حال حاضر نزدیک به ۶۰ مرکز خرید در استان است که حدود ۳۰ مرکز مربوط به سازمان تعاون روستائی و ۲۷ مرکز خرید مربوط به شرکت غله و خدمات بازرگانی است که آماده تحویل محصول زارعین استان هستند و تا زمان برداشت محصول و افزایش تقاضا امکان افرایش این مراکز خرید نیز وجود دارد‌.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال جاری نیز مثل سال گذشته بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل انتخاب شده که متولیان خرید پس از تهیه و تکمیل چک لیست ها آن را در اختیار بانک برای پرداخت وجه گندم خریداری شده قرار خواهند داد و در جهت سهولت امورنیز اسامی و اطلاعات زراعین گندمکاردر سامانه نظام نوین ترویج کشاورزی ثبت شده است.
کریم زاده ادامه داد: زمان آغازخرید تضمینی در استان از اویل تیرماه لغایت پایان آبان ماه است. 
وی عمده شهرستانهای تولید کننده محصول گندم در استان را به ترتیب بوکان، ارومیه ، میاندوآب ، پیرانشهر ، مهاباد و شاهین دژ و نقده عنوان کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.