به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، سردار ناصر اصلانی در جمع خبرنگاران گفت: پلیس آگاهی استان با گزارش پلیس ۱۱۰ مبنی بر وقوع چندین فقره سرقت ، سرقت‌هایی که در شهرستانهای ارومیه ، خوی ، نقده و مهاباد به وقوع پیوسته بود را سریالی تشخیص داد و وارد عمل شد.

وی ادامه داد: در این زمینه ۳ سارق سابقه‌دار که دارای ۶ و ۱۸ فقره سابقه کیفری بوده دستگیر و بعداز تحقیقات لازم به سرقتهای سریالی اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی اضافه کرد: این باند به ۳۱ فقره سرقت (۲۱ فقره در ارومیه و ۱۰ فقره در شهرستانها) اعتراف کردند که تمامی سرقت‌ها توسط کاراگاهان پلیس آگاهی و سارقین بصورت میدانی صحنه‌سازی شد و در نهایت ۲ مالخر نیز دستگیر شدند و در این زمینه مجموعا ۵ میلیارد ریال اموال و یک دستگاه خودرو مسروقه از این سارقین کشف و ضبط شد.

اصلانی گفت: یکی از موارد مکشوفه فرشهای سرقتی در هفته گذشته بود که ۱۸ تخته در ارومیه و مابقی در یکی از شهرستانهای تهران کشف و سارقین تحت پیگیری هستند.

اصلانی نبود سیستم هشداری و دوربین در محل و ضعف امنیتی فروشگاه فرش را دلیل این سرقت اعلام داشته و استفاده از سیستم مهار را به مردم و اصناف استان پیشنهاد نمود.

دستگیری پزشک قلابی در ارومیه
اصلانی افزود: با شکایت یکی ازشهروندان، پزشک قلابی که در زمینه هیپنوتیزم و انرژی درمانی فعالیت داشت دستگیر شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات انجام شده مشخص گردید پزشک قلابی دارای ۵ فقره سابقه کیفری بوده و مشخص شد که هیچ مجوز و صلاحیت ایجاد مطلب نداشته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: در این زمینه، تاکنون ۴۴ شاکی اعلام شکایت کردند.

وی اظهار کرد: این افراد مبلغ ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال به این پزشک قلابی پرداخت کرده‌اند.

کشف باند تصادفات ساختگی
اصلانی گفت: با گزارش پلیس راهنمایی و رانندگی مبنی بر وقوع تصادفاتی مشکوک به ساختگی بودن با خودروهای مدل پایین ،پلیس آگاهی با شناسایی یکی از گردانندگان این باند خانوادگی وارد عمل شد.

وی ادامه داد: این باند که کار خود را از سال ۱۳۹۰ شروع کرده، ۴۹ نفر از اعضای خانواده را در تصادف ساختگی مشارکت داده و با شکستن دست و پا و خراش در صورت ،از بیمه مبالغ کلانی دریافت کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: همچنین این باند تاکنون ۴۹ فقره تصادف ساختگی و واژگونی را ثبت کرده‌ است و ۷ نفر گردانندگان باند دستگیر و ۶۰ نفر طعمه و آسیب دیده شناسایی شده است.

اصلانی ادامه داد: این باند تاکنون ۳ میلیارد تومان از بیمه خسارت دریافت نموده و ۱۵۰ میلیون تومان نیز پرونده درجریان داشتند که با شناسایی و کشف باند، در دریافت این مبلغ ناکام ماندند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 935490
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.