فاطمه مهرآور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال با حضور در مراحل اول و دوم لیگ طلایی ایران و ثبت رکوردهای قابل قبول موفق شدم در هر 2 مرحله جزو 2 نفر برتر ایران در بخش جوانان باشم.
وی بیان کرد: رکورد ورودی بازی های آسیایی و قهرمانی آسیا 53 متر است که من توانسته ام با پرتاب 51 متر در مسابقات و 52 متر در تمرین ها تا حدود زیادی به کسب سهمیه امیدوار شوم.
مهرآور گفت: هم اکنون تمرین های منظمی زیر نظر میر صادق موسوی (پدر میر کاوه موسوی) مربی پیشکسوت و با تجربه ارومیه ای در خانه پرتاب ارومیه پشت سر می گذارم و پیشرفت قابل قبولی از نظر ثبت رکوردهای جدید بالای 50 متر دارم.
این بانوی قهرمان پرتاب چکش ایران افزود: اصلی ترین رقیبم در بخش جوانان ریحانه آرانی از تهران است که رکورد 53 متر را در اختیار دارد و در صورتی که بتوانم با آمادگی کامل در مسابقات حاضر شوم می توانم رکورد حریفم را بشکنم.
وی در ادامه افزود: انصراف پریناز ابراهیمی و میر کاوه موسوی از حضور در رقابت های لیگ طلایی و اعزام به بازی های آسیایی جاکارتا بسیار باعث ناراحتی است و امیدوارم این قهرمانان پس از رفع مصدومیت و کسب سلامتی کامل دوباره به میادین ورزشی بازگردند.
مهرآور گفت: مسوولان هیات دو و میدانی آذربایجان غربی نسبت به ورزشکاران ملی پوش خود حمایت های مادی و معنوی خوبی دارند و این امر موجب شده به دور از حاشیه ها و با آرامش خاطر بیشتری به انجام تمرین ها بپردازیم.
وی افزود: بر اساس اعلام مسوولان فدراسیون مقرر شده پس از رقابت های لیگ طلایی یک دوره اردوی آمادگی تیم ملی برگزار شود که من و شاهین احمدی دعوت شدگان به این اردو هستیم.
به گزارش ایرنا فاطمه مهرآور متولد 1378 و دیپلم رشته تربیت بدنی است و فعالیت ورزشی خود در رشته پرتاب چکش را از سال 1393 آغاز کرده است.
این ورزشکار جوان چهار سال قبل تنها با سه ماه تمرین برای نخستین بار به مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور اعزام و موفق به کسب مقام قهرمانی ایران شد و به عنوان پدیده مسابقات لقب گرفت.
شهر ارومیه از قطب های مهم پرتاب چکش ایران است و طی چهار دهه گذشته همواره رکورد این ماده ورزشی در اختیار قهرمانان این شهر بوده است.
حمید هفت چشمه، میرصادق موسوی، قربان صلاحی، فرامرز افشاری، جعفر شکوری، میرکاوه موسوی، پریناز ابراهیمی، علی مرادی، شاهین احمدی و فاطمه مهرآور، سوما اسماعیل سرخ، اکبر هلالی و فرهاد ابراهیمی از قهرمانان و ملی پوشان استان آذربایجان غربی طی پنجاه سال گذشته هستند که موفق به کسب عناوین مهم کشوری، آسیایی و بین المللی شده اند.
میر صادق موسوی پدر کاوه موسوی مدت 40 سال است که در این رشته فعالیت دارد و چندین عنوان قهرمانی کشور و نایب قهرمانی مسابقات ارتش های جهان (سیزم) در دهه های 50 و 60 را در سابقه ورزشی خود دارد.
میرکاوه موسوی پرافتخارترین پرتابگر ارومیه ای است که مدال طلای 2008 باشگاه های آسیا، مدال های نقره مسابقات 2009 و 2011 غرب آسیا، مدال نقره بازی های 2010 گوانگ جو، مدال نقره ستارگان 2007 آسیا و مدال طلای چندین دوره لیگ طلایی و باشگاه ایران را در کارنامه دارد.
این پرتابگر ارومیه ای تنها ورزشکاری است که 2 بار در المپیک 2012 لندن و 2016 ریودوژانیرو حضور داشته است.
خانه پرتاب ارومیه یکی از بهترین و مجهزترین سکوهای پرتاب حال حاضر ایران است و ورزشکاران و قهرمانان برای انجام تمرین های تدارکاتی خود در این محل اردو می زنند.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.