نادر شهنازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استفاده از بازیکنان جوان توسط سرمربی تیم ملی ایران می تواند استراحتی برای بازیکنان قدیمی و اعتماد به نفسی برای جوانان آینده داری باشد که امسال برای نخستین بار از رده سنی نوجوانان پا به لیگ ملت های والیبال گذاشته اند.
وی بیان کرد: داشتن روحیه جنگندگی از آغاز تا آخرین ثانیه مسابقه مهمترین رمز موفقیت برای یک تیم محسوب می شود و بازیکنان ایران نباید در دیدار با تیم های قدرتمند خود را از پیش باخته بدانند.
شهنازی گفت: به نظر می رسد که بازیکنان تیم ملی ایران دچار روزمرگی و خستگی روحی و روانی شده اند و چاره آن استفاده از بازیکنان جوان، تازه نفس و با انگیزه حتی در دیدارهای حساس و مهم است.
وی ادامه داد: البته نباید فراموش کرد که تیم ملی ایتالیا برای جبران شکستی که مقابل کانادا داشت، با انگیزه بالای پیروزی برابر ایران ظاهر شد و در نهایت نیز به هدف خود رسید.
شهنازی اضافه کرد: تیم ایتالیا آنالیز دقیقی بر روی برنامه های تاکتیکی و عملکرد تک تک بازیکنان ایران داشت و زدن سرویس های سرعتی و هدفدار را در دستور کار خود قرار داده بود و این امر باعث شد در دفاع روی تور عملکرد بی نقص و کم اشتباهی داشته باشد.
وی افزود: در این دیدار بازیکنان سرعتی زن تیم ایران بسیار تحت فشار بودند و کادر فنی مجبور به استفاده از بازیکنان قدرتی شد ولی سرویس های هدفدار تیم ایتالیا موجب شد تیم ایران نتواند از این حربه به خوبی استفاده کند.
شهنازی ادامه داد: سرویس های سرعتی تیم ایتالیا تمرکز تیمی بازیکنان ایران را به هم زده بود و دریافت کننده ها توان رساندن توپ های صحیح به پاسور را نداشتند و این امر درصد بازی سازی های متنوع سعید معروف را پایین آورده بود.
وی گفت: هماهنگی بسیار دقیقی بین دفاع روی تور و دفاع داخل زمین ایتالیا شکل گرفته بود و آنان به راحتی می توانستند توپ های برگشتی را به امتیاز تبدیل کنند.
شهنازی افزود: اشتباه های فردی بازیکنان ایرانی 25 در مقابل یک اشتباه از سوی بازیکنان ایتالیا بود که ثبت چنین آماری نشان دهنده به هم ریختگی و ناهماهنگی در تیم ایران است.
به گزارش ایرنا تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود از هفته دوم لیگ ملت های والیبال از ساعت 1:40 بامداد امروز (یکشنبه) در شهر سن خوان آرژانتین به مصاف ایتالیا رفت و در نهایت در سه ست پیاپی مغلوب حریف شد.
ایگور کولاکوویچ در این مسابقه تیم خود را با ترکیب سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، مجتبی میرزاجانپور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی روانه میدان کرد.
در آغاز ست سوم، کولاکوویچ دست به تغییرات زیادی در ترکیب تیم زد و صابر کاظمی، فرهاد سال افزون، محمدرضا حضرت پور و سامان فائزی به جای غفور، معروف، مرندی و موسوی در ترکیب اصلی تیم قرار گرفتند.
در میانه های ست نیز مرتضی شریفی دیگر بازیکن 19 ساله ایران به جای قائمی و میثم صالحی بازیکن 20 ساله ایران هم به جای عبادی پور وارد بازی شدند.
تیم ملی والیبال ایران از ساعت 23:40 یکشنبه در سومین مسابقه خود در لیگ ملت های والیبال، به مصاف کانادا می رود.
هم اکنون سعید معروف، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی و محمدرضا حضرت‌ پور پنج بازیکن ارومیه ای حاضر در لیگ ملت های والیبال هستند و به احتمال زیاد امیرحسین توخته دیگر بازیکن جوان ارومیه ای نیز از هفته سوم این رقابت ها به جمع ملی پوشان می پیوندد.
7156/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.