حجت الاسلام ناصرجوانبخت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم استقبال زیادی از برگزاری مراسم ویژه شب های احیا در جوار امام زادگان می کنند و همین امر موجب می شود تا همه ساله برنامه ریزی ویژه ای برای برگزاری پرشور این آیین صورت گیرد.
وی با اشاره به وجود 25 امامزاده و بقعه متبرکه در استان، بیان کرد: امسال 16 امامزاده و بقعه متبرکه برای اجرای این آیین معنوی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: سخنرانی روحانیان و علما در خصوص فضیلت شب های قدر، زندگی پربرکت امام علی (ع)، اقامه نماز، قرائت قرآن، قرائت دعای جوشن کبیر و سایر دعاهای وارده، آیین استغفار و قرآن به سر گذاشتن از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای این آیین به شمار می رود.
وی بیان کرد: در شهرستان ارومیه نیز آیین شب های احیا در امامزادگان غریب حسن، سراج الدین، محمد و ابراهیم و آرامگاه سید حسین عرب باغی برپا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: در شب های قدر امسال یک هزار نفر از مردم شهر ارومیه در مجتمع صلواتی نان شب اطعام می شوند.
حجت الاسلام جوانبخت افزود: در این مجتمع از اول ماه مبارک رمضان هر شب طرح افطاری ساده برگزار می شود.
به گزارش ایرنا آیین های گرامیداشت شب قدر در بیش از سه هزار مسجد و هیات مذهبی در استان برگزار می شود که در آن مردم به قرائت ادعیه این شب، قران و استغاثه به درگاه خداوند متعال تا پاسی از شب می پردازند و تا وقت سحر شب زنده داری می کنند.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.