مدیر کل آموزش و پرورش پرورش آذربایجان غربی گفت: استان برای کاهش تراکم کلاسی و جبران کمبود مدرسه نیازمند 5000 کلاس درس است.

ابراهیم محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: این استان دارای 23 هزار و 736 کلاس دایر در حدود پنج هزار مدرسه است که در این واحدهای آموزشی 566 هزار و 84 دانش اموز تحصیل می کنند و 21 هزار و 41 کلاس دایر مربوط به بخش دولتی است.

محمدی با بیان اینکه در حدود 17 هزار کلاس فیزیکی در استان موجود است بیان کرد: سه هزار و 497 کلاس استان در نوبت دوم دایر است و 118 مدرسه خشت و گلی و 120 مدرسه استیجاری وجود دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش پرورش آذربایجان غربی همچنین گفت: 370 کلاس کانکسی در این استان وجود دارد و اگر تراکم دانش اموزی محاسبه شود و به میانگین تراکم کشوری افزوده شود این نیاز به کلاس به بیش از پنج هزار کلاس می رسد.

وی اظهار کرد: برای جبران این کمبود تنها دولت نمی تواند موفق باشد و نیازمند مشارکت مردمی در این زمینه هستیم.

مدیر کل آموزش و پرورش پرورش آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت مدارس شهرستان خوی با توجه به اینکه این شهرستان از لحاظ ساخت مدارس خیرساز در استان رتبه اول تصریح کرد: تا به امروز و به یاری خداوند متعال و به همت خیرین بزرگوار 89 آموزشگاه را در شهرستان خوی افتتاح کرده ایم  و و در سطح کشور نیز جزء شهرستان های برتر در این خصوص است.

محمدی افزود: 35 درصد مدارس در این شهرستان نوساز ، 25 درصد تخریبی و 40درصد نیاز به مقاوم سازی دارند که این بخش یاری و مساعدت خیرین محترم را می طلبد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.