پیمان تابانفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اورین، ندای خوی، هفته نامه خوی، اندیشه خوی، دارالصفا، هفته نامه امید خوی، شفق آذربایجان و اقتصاد آذربایجان جزو هفته نامه ها و ندای قلم، بنیاد قلم فارابی و طلوع شمس، ماهنامه های فعال این شهرستان محسوب می شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 2 پایگاه خبری یا نشریه الکترونیکی مجوزدار در این شهرستان وجود دارد که از این بین پایگاه خبری دروازه سنگی فعال است.
وی با بیان اینکه نشریه صفای خوی نیز به تازگی مجوز انتشار گرفته است، ادامه داد: ماهنامه شمس نگار، هفته نامه آچیق سوز و فصلنامه ادبیات بهارستان سخن این شهرستان در حال حاضر غیرفعال است.
تابانفر با اشاره به اینکه 6 دکه مطبوعاتی در این شهرستان به ارائه خدمات می پردازد، بیان کرد: موسسه انتشاراتی قراقوش در این شهرستان با وجود داشتن مجوز غیرفعال بوده اما انتشارات شعر سپید این شهر فعال است.
وی گفت: به همت ماهنامه ندای قلم و موسسه آموزش عالی علامه خوئی در اردیبهشت سال جاری از جدیدترین اثر منتشر شده سعید منافی به نام زادشعر رونمایی شد.
وی افزود: زاد شعر عنوان کتابی در 136 صفحه بوده و توسط انتشارات ناصرالدین در سال 1396 به چاپ رسیده است.
به گزارش ایرنا شهرستان خوی با 385 هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار گرفته و دومین شهر پرجمعیت استان است؛ اولین روزنامه این شهر طبق اسناد موثق مربوط به سال 1287 هجری شمسی با نام 'مکافات' است و در سالن میراث مکتوب موزه خوی نگهداری می شود.
7129/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.