به گزارش ایرنا، تقی کهوریان روز شنبه در جلسه کمیته تصویب طرح های هادی روستایی آذربایجان غربی افزود: توسعه روستاها نشان از افزایش جمعیت روستایی و مهاجرت نکردن آنان به شهرها بوده و پایداری این امر نیازمند همه جانبه نگری و همکاری مسوولان است.
وی ادامه داد: وارد شدن محدوده های ساخت و ساز شده به محدوده روستایی موجب تشویق روستانشینان به ماندن در آن محل و جلوگیری از مهاجرت به شهرها می شود که این امر بسیار مهم است.
وی افزود: طرح هادی 15 روستا در شهرستان های ارومیه، سلماس، بوکان، شوط، پلدشت، ماکو، مهاباد، میاندوآب، نقده و سردشت نیازمند تعیین تکلیف است تا یکهزار و 676 مسکن روستایی ساخته شده در محدوده غیر مجاز روستایی این شهرستان ها وارد محدوده مجاز شود.
فرماندار ارومیه نیز در این جلسه گفت: افزایش محدوده روستایی یکی از مهمترین عواملی است که باید به آن توجه شود و مسوولان جهاد کشاورزی نباید به بهانه وجود اراضی ملی و طبیعی از اجرای آن جلوگیری کنند.
عباس حسن خانی بیان کرد: ما متولی روستاها و متولیان تامین مساکن روستایی هستیم و در حال حاضر این روستاییان نیازمند افزایش محدوده خود هستند تا بتوانند مسکن خود را تامین کنند.
به گزارش ایرنا، بازنگری طرح هادی 15 روستای استان و بررسی راهکارهای افزایش محدوده اراضی این روستاها از جمله برنامه های حائز اهمیت این جلسه بود.
در مجموع 2 هزار و 725 روستای دارای سکنه در آذربایجان غربی وجود دارد که 2 هزار و 200 روستا از آنها بالای 20 خانوار بوده و نقشه طرح هادی در همه این روستاها اجرا شده است؛ طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
این استان مرزی دارای سه میلیون و 265 هزار نفر جمعیت است که 34.6 درصد از آن در مناطق روستایی و 65.4 درصد در مناطق شهری سکونت دارند.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.