به گزارش ایرنا، محمد احمدی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان بوکان افزود: جمع آوری پسماند در شهر بوکان به صورت سنتی انجام می شود و این موضوع از نظر زیست محیطی قابل قبول نیست و برای شهر بوکان و منطقه مشکل زا است.
وی ادامه داد: انتقال محل دفن زباله به مکان جدید ضروری است زیرا علاوه بر بوی بد آن به علت نزدیکی به شهر موجب آلوده شدن مزارع کشاورزی و منابع آبی منطقه نیز می شود.
احمدی با بیان اینکه که محل دفن زباله شهر بوکان باید تغییر و به مکانی جدید منتقل شود، بیان کرد: حقوق شهروندی به خاطر محل دفن زباله زیر پا گذاشته شده و مسوولان باید برای آن فکر اساسی داشته باشند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست بوکان اضافه کرد: مسوولان مربوطه در این حوزه به تعهدات خود عمل نکرده و مصوبه های جلسه مدیریت پسماند را اجرا نمی کنند.
معاون عمرانی و امور برنامه ریزی فرماندار بوکان نیز در این جلسه گفت: طرح جامع مدیریت پسماند شهرستان تصویب شده است و باید به اجرا گذاشته شود.
لقمان خسروپور ادامه داد: ظرفیت محل فعلی دفن زباله در شهر بوکان تکمیل شده است و محل جمع آوری آن در این مکان با هیچ استانداردی مطابقت ندارد.
وی گفت: برای دفن زباله در محل جدید مکانی به مساحت 15هکتار در منطقه روستای 'کلته قرمیش' در نظر گرفته شده است.
خسروپور در خصوص مشکلات زیست محیطی شهرک صنعتی بوکان ادامه داد: تصفیه خانه شهرک به صورت اصولی و درست کار نمی کند و این موضوع موجب بروز مشکلات زیست محیطی شده است.
به گزارش ایرنا، جمعیت یکهزار و 400 نفری ساکن روستای شیخلر که یکی از روستای مهاجرپذیر بوکان نیز به شمار می رود در جوار دفن زباله شهر بوکان قرار دارد.
در شهر بوکان روزانه 230 تن زباله تر و خشک و 50 تن زباله ساختمانی تولید می شود که همگی این زباله ها به مکان فعلی دفن زباله منتقل می شود؛ تولید گاز متان در این مکان با آتش سوزی های پی در پی همراه است.
3072/7510/3093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.