به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، مهدی همایون فر از اختصاص بیش از دوازدهم میلیارد ریال اعتبار برای طرح های کارآفرینی به استان خبرداد و گفت: با امضای تفاهم نامه بین معاونت سازماندهی امور جوان وزارت ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید به منظور ارائه وام ها و تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی و حمایت از کارآفرینی جوانان، ۱۲ میلیارد و ۹۷۲میلیون ریال اعتبار برای استان آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در این میان کارگروهی متشکل از اداره کل ورزش و جوانان و صندوق کارآفرینی امید تشکیل شده تا با بررسی طرح ها نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام شود.
وی در مورد شرایط پرداخت تسهیلات نیز افزود: بر اساس مصوبه کارگروه، حداکثر تسهیلات پرداختی یکصد میلیون تومان خواهد بود ضمن اینکه قرار است که حداکثر ۲۰ درصد از اعتبار برای طرح های اشتغالزایی در حوزه ورزش و حداکثر ۲۵ درصد برای افراد بالای ۲۹ سال باشد.
همایونی فر کارمزد تسهیلات پرداختی را ۴ درصد اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در ۳ حالت راه اندازی و تجهیز، نوسازی و تکمیل و سرمایه در گردش پرداخت می شود.
وی در مورد مهم ترین اولویت های پرداخت تسهیلات نیز اظهار کرد: صنایع دستی، گردشگری و بوم گردی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و گلخانه های مقیاس کوچک، کفش، پوشاک و منسوجات چرمی، صنایع خلاق از قبیل اسباب بازی، چاپ، نشر، تبلیغات و بازاریابی، طرح های صنعت بسته بندی و واحدهای توسعه شبکه فروش از جمله موضوعاتی است که امکان پرداخت تسهیلات برای آنها وجود دارد.
همایونی فر همچنین به برگزاری کارگاه آموزشی در مورد چگونگی و شرایط پرداخت تسهیلات هم اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته، ۱۹ خردادماه یک کارگاه آموزشی با حضور دکتر یوسفیان مدیر تحقیقات بازار و ساماندهی صندوق کارآفرینی امید در ارومیه برگزار خواهد شد که قرار است نحوه استفاده از وام و تسهیلات برای دبیران سازمان های مردم نهاد و گروه های جوان ارائه شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 933348
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.