ابراهیم محمدی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با سراسر کشور آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان دوره دوم متوسطه راس ساعت 9 صبح آغاز می شود.
وی با بیان اینکه داوطلبان برای شرکت در جلسه آزمون باید کارت آزمون را همراه داشته باشند، گفت: از مجموع شرکت کنندگان، 379 نفر در رشته های ریاضی و فیزیک، علوم انسانی و علوم تجربی در 16 دبیرستان استعدادهای درخشان آذربایجان غربی در دوره دوم متوسطه پذیرش خواهند شد.
محمدی گفت: از این تعداد 180 نفر دانش آموز دختر و 199 نفر دانش آموز پسر خواهد بود.
وی با بیان اینکه محتوای این آزمون شامل 2 دسته سئوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی است، گفت: 20 درصد امتیاز آزمون مربوط به سئوالات استعداد تحلیلی و 80 درصد آن مربوط به سئوالات استعداد تحصیلی است.
وی ادامه داد: سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی به صورت چهار گزینه‌ ای طراحی می‌شود.
محمدی گفت: دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان متوسطه اول آذربایجان غربی به شرط احراز شرایط ادامه تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان بدون شرکت در آزمون در مدارس سمپاد متوسطه دوم نام نویسی و ادامه تحصیل خواهند داد.
به گزارش ایرنا هم اکنون افزون بر 20 مدرسه استعدادهای درخشان با 168 کلاس در استان پذیرای دانش آموزان در دوره های اول و دوم متوسطه هستند و بیش از چهار هزار نفر در این مدارس تحصیل می کنند.
7125 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.