رضا زارعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تکاب بیان کرد: این هشت ورزشکار از آمادگی خوبی برخوردار هستند و در 2 ماده کامباین و سرعت با رقبای خود در مسابقات آسیایی رقابت می کنند.
وی همچنین با اشاره به اعزام تیم های ملی سنگ نوردی به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در روسیه و بزرگسالان جهان در اتریش، افزود: امسال تیم ملی یخ نوردی کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه شرکت می کند.
زارعی بیان کرد: تیم ملی کوهنوردی امید ایران هم در سال جاری به مسابقات گرجستان و تیم ملی سنگ نوردی نیز به مسابقات آسیایی ژاپن اعزام می شوند.
رئیس فدراسیون کوه نوردی همچنین با اشاره به توسعه خانه های کوهنوردی در سطح کشور، ادامه داد: امسال عملیات ساخت خانه کوهنوردی 'پلور' و 'ناندون' دماوند و کوه 'شهباز' اراک تکمیل می شود.
زارعی اضافه کرد: در چهار نقطه کشور طرح نقشه برداری و آزمایش خاک برای ساخت خانه های کوهنوردی به اتمام رسیده است و عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز می شود.
وی با اشاره به ظرفیت های طبیعی و وجود قله مرتفع 3350 متری 'بلقیس' در تکاب اضافه کرد: با وجود اینکه ساخت خانه کوهنوردی در تکاب جزو اولویت های فدراسیون نیست اما با توجه به ظرفیت های منطقه و فعالیت زیاد کوهنوردان تلاش می کنیم با همت سرمایه گذاران منطقه و کمک فدراسیون یک باب خانه کوهنوردی به نام 'تخت سلیمان' تکاب ساخته شود.
وی با بیان اینکه می توان از ظرفیت های طبیعی و ورزشی کوهنوردی تکاب برای توسعه و رفع مشکلات این شهرستان استفاده کرد، گفت: طبیعت این شهرستان یکی از جذاب ترین و زیباترین مناطق کشور است.
رییس فدراسیون کوه نوردی همچنین بیان کرد: سال گذشته بیش از 23 هزار و 500 ورزشکار کشور از دوره های تخصصی کوهنوردی و صعودهای ورزشی بهره مند شدند که از مهمترین فعالیت های این فدراسیون به شمار می رود.
به گزارش ایرنا نشست تخصصی کوهنوردان شهرستان تکاب با حضور رییس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و جمعی از کوهنوردان برجسته کشور و مسوولان محلی در این شهرستان برگزار شد.
فرماندار تکاب در این نشست با برشمردن توانمندی های طبیعی و تاریخی تکاب گفت: توسعه فعالیت های ورزشی در کنار ظرفیت های طبیعی و کوه های تکاب از جمله کوه بلقیس نیازمند سرمایه گذاری است.
علی مکرمی افزود: تکاب توانایی برگزاری تورهای سراسری کوهنوردی را دارد و امیدواریم این موضوع مورد توجه فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی قرار گیرد.
وی بیان کرد: فدراسیون کوهنوردی نسبت به ساخت و تجهیز خانه کوهنوردی در روستای 'قراولخانه' در دامنه کوه 3350 متری 'بلقیس' در بخش ' تخت سلیمان' تکاب مساعدت کند.
وی افزود: با توجه به کوهستان های بکر و موقعیت طبیعی منحصر بفرد تکاب، رونق ورزش سنگ نوردی و صخره نوردی این شهرستان مورد توجه ورزشکاران بوده است و این بخش توجیه مناسبی برای سرمایه گذاری دارد.
در این نشست همچنین چند تن از هیمالیانوردان و کوهنوردان برجسته و فاتحان قلل مرتفع دنیا تجلیل شدند.
به گزارش ایرنا، امروز همچنین در مراسمی با حضور مدیران فدراسیون کوهنوردی، دیواره سنگ نوردی و باشگاه کوهنوردی 'بالقیز افشار' تکاب افتتاح شد.
فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی با 25 هزار ورزشکار از گسترده ترین فدراسیون های کشور در زمینه ورزش های مرتبط با طبیعت و صعودهای ورزشی است که بیش از 64 هزار نفر را زیر پوشش بیمه ای خود قرار داده است.
شهرستان تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در منطقه ای کوهستانی در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
7514/3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.