امام جمعه خوی گفت: قیام ۱۵ خرداد نفوذ معنوی مرجعیت شیعه را به نمایش گذاشت.
 به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام سید رضی شکوری در خطبه های نماز جمعه این هفته در خوی تصریح کرد: ملت ایران یک بار دیگر پس از نهضت تنباکو، قدرت مرجعیت شیعه را تجربه کرد و قیام ۱۵خرداد مقدمه‌ای شد در پیروزی ملت ایران بر استبداد و استعمار در سال ۵۷،همچنین این قیام تمامی جریان‌های سیاسی و ملی گرا را عملا منزوی و این حرکت عظیم خودباوری را به ملت ایران برگرداند.
 وی ادامه داد: دراین حرکت الهی قدرت بی پایان ملت شجاع ایران به نمایش درآمده و  این حرکت روش مبارزه جدید اسلامی را فرا روی مبارزین قرار داد.
حجت الاسلام شکوری ضمن تسلیت ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران،با اشاره به نقش امام خمینی رحمت الله در تحولات ایران و جهان بیان کرد: حضرت امام خمینی رحمت الله به جهانیان اثبات کرد می توان با دست خالی وبا پشتیبانی یک ملت در برابر استبداد و استعمار تابن و دندان مسلح ایستاد و پیروز شد.
امام جمعه خوی ادامه داد:  امام با قیام الهی خویش و مواضع قاطعانه، خودباوری را به ملت شجاع ایران به ارمغان آورد و با مدیریت موفقی ۱۱ ساله نظام جمهوری اسلامی، پس از پیروزی انقلاب به تمامی انقلابیون جهان اثبات کرد که می توان بدون تکیه بر قدرت های استعمارگر مدیریت موفق داشت.
 حجت الاسلام شکوری اظهار کرد:  امام راحل با مدیریت دفاع مقدس هشت ساله در برابر قدرت های اهریمنی، به جهانیان اثبات کرد که خون بر شمشیر پیروز است .
وی شب قدررا قلب ماه رمضان و شب نزول ملائکه بیان کرد و با اشاره به عظمت شب های قدر و نقش را در سرنوشت انسان تصریح کرد: شب قدر شب نزول قرآن و شب تقدیرات است که طبق روایات حوادث این سال تا سال آینده مقدرمی‌شود،این شب،شب گشوده شدن درب آسمانهاست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.