معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: بانک های عامل استان در ۱۰ روز آینده نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب اشتغال فراگیر اقدام کنند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رضا حسینی صبح امروز در جلسه کار گروه اشتغال آٔذربایجان غربی با انتقاد از عملکرد بانک های عامل در پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب کاگروه اشتغال استان خاطرنشان کرد: مبنای سنجش عملکرد دستگاه ها و موسسات مالی آمار و ارقام ثبت شده در سامانه کارا است که بر اساس آمار ثبت شده در این سامانه بانک ها و موسسات مالی استان به غیر از بانک کشاورزی عملکرد مطلوبی در پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب ارجاعی به بانک ها نداشته اند.

حسینی با بیان اینکه با وجود ارجاع طرح های مصوب کارگروه اشتغال به بانک ها برای دریافت تسهیلات همچنان عملکرد برخی بانک ها در سامانه کارا صفر است تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی تسهیلات و منابع مالی لازم در اختیار بانک ها و موسسات مالی عامل قرار گرفته است بانک های عامل استان در ۱۰ روز آینده باید نسبت به پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب شورای اشتغال و  ثبت آن ها در سامانه کارا اقدام کنند. 

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی همچنین عدم سرمایه گذاری واحدهای سرمایه گذاری در آ‌ذربایجان غربی را از دیگر مشکلات استان در حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: در سال گذشته اقدامات خوب و موثری برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی صورت گرفته است و در سال جاری نیز 4 همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان برگزار خواهد شد.

نقی زاده مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از مصوبات کارگروه اشتغال استان از ثبت نام ۱۵ هزار و ۱۴۵ نفر در امانه کارا خبر دادو افزود: در حال حاضر ۱۹۶ میلیارد تومان اعتبار در بانک ها عامل آماده پرداخت به طرح های مصوب هستند که تاکنون و بر اساس سامانه کارا ۳۳ میلیارد تومان به ۱۰۶ طرح مصوب توسط بانک های استان پرداخت شده است.

نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با انتقاد از بروکراسی های زائد اداری در ارائه تسهیلات به طرح های مصوب شورای اشتغال خاطرنشان کرد: ایجاد اشتغال پایدار پایه و اساس توسعه استان و ایجاد امید، نشاط و شادابی در جامعه است و بانک ها و دستگاه های اجرایی استان باید روند ارائه تسهیلات به طرح های اشتغال زایی را سرعت بخشند.

قاضی پور با انتقاد از عدم سرمایه گذاری واحدهای بزرگ سرمایه گذاری دولتی و شبه دولتی استان در آذربایجان غربی گفت: لازمه جبران عقب ماندگی ها و توسعه اقتصادی استان همکاری همه جانبه دولت، دستگاه های اجرایی استان و بانک ها برای فراهم سازی بستر زمینه سرمایه گذاری در استان است.  


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.