رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی از اتمام عملیات اجرایی بیش از 5 هزارهکتار از اراضی کشاورزی مجهز شده به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سطح شهرستان های چایپاره ، پلدشت و شوط تا شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده در بازدید یک روزه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان غربی از پروژه های در حال اجرای شبکه های آبیاری تحت فشار شهرستانهای چایپاره ، پلدشت و شوط گفت : با تلاش و کوشش شبانه روزی عوامل اجرائی این پروژه ها بر اساس برآوردهای انجام شده ، بیش از 5 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستانها به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار تجهیز شده و با اجرای الگوی کشت مطالعه شده با مشارکت اهالی منطقه، شاهد رشد و رونق اقتصادی  در بخش کشاورزی این مناطق خواهیم بود.

کریم زاده افزود : شبکه فرعی پروژه آبیاری تحت فشار آق چای شهرستان چایپاره هم اکنون ، در سطح 2400 هکتار از اراضی این شهرستان با پیشرفت فیزیکی 97 درصد در حال اتمام است که پیش بینی می شود با اجرای این طرح 6500 خانوار منطقه از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند شوند.

وی اظهار کرد : با توجه به شرایط توپوگرافی و آب و هوای منطقه و معضلات آزاد سازی اراضی در اجرای طرح پیش بینی می شود که اجرای طرح با تأخیر همراه باشد که با مساعدت فرماندارو تلاش های شبانه روزی کارشناسان جهادکشاورزی و شرکت های اجرا کننده طرح طبق برنامه زمانبندی در حال اتمام بوده و تحویل کشاورزان منطقه می شود.

کریم زاده در ادامه بازدید از شبکه آبیاری تحت فشار نازک ، شهرستان پلدشت نیزخاطر نشان کرد : اجرای این طرح به لحاظ وسعت لوله گذاری به میزان 2000 کیلومتر و اجرای 2715 هکتار سیستم آبیاری تحت فشار در اراضی دشت نازک از اهمیت ویژه ای برخوردار است که هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال اجرا است که پیش بینی می شود تا شهریور ماه سال جاری برای کشت در سال زراعی 98-97 به کشاورزان منطقه آماده تحویل شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان افزود : طبق مطالعات اجتماعی انجام شده در این پروژه تشکیل گروه های هم آب به منظور مدیریت صحیح مصرف آب کشاورزی و کشت محصولات استراتژیک در این منطقه در دستور کار قرار داد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.