اکبر محمدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش 30 درصدی تعداد پرندگان در تالاب های نقده افزود: امنیت موجود در تالاب ها به دلیل کنترل محیط بانان، پوشش گیاهی مناسب و عمق استاندارد آب باعث افزایش حضور پرندگان در تالاب های این شهرستان شده است.
وی افزود: اردک، فلامینگو، حواصیل، اگرتها، چنگر و کاکائی ها نمونه ای از پرندگانی هستند که در تالاب های این شهرستان زیست می کنند.
وی با بیان اینکه شهرستان نقده دارای 17 تالاب فصلی و دائمی است، بیان کرد: این تالاب ها از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و آب موجود در آن نیز در تراز استاندارد است.
محمدیان در رابطه با اخبار منتشر شده مبنی بر آلودگی برخی از تالاب های نقده، گفت: هیچ تالابی ددر این شهرستان در مسیر ورود فاضلاب و آبهای آلوده قرار ندارد و در معرض آلودگی نیست.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده با اعلام اینکه زمینه برای حضور گردشگران در تالاب های شهرستان نقده فراهم است، افزود: نوروز امسال میزان بازدید از تالاب های این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیش از 35 درصد افزایش یافت.
به گزارش ایرنا، سالانه افزون بر 70 هزار پرنده بومی و مهاجر سالانه در زیستگاه های استان فرود می آیند.
گونه هایی مانند اردک مرمری، غاز پیشانی سفید بزرگ، پرستوی دریایی کوچک، اردک سر حنایی، کاکایی سیاه، انواع مختلف آبچلیک، غاز پیشانی سفید کوچک، قوی فریادکش، باکلان، لک لک سفید، بوتیمار کوچک، کشیم کوچک، حواصیل خاکستری، اگرت بزرگ و کوچک، انواع حواصیل، فلامینگوی بزرگ، آنقوت، گیلار، ماهی خورک، دم جنبانک ابلق، انواع اردک، حواصیل ارغوانی عقاب طلایی و مرگوس بزرگ و کوچک از جمله گونه های دیگر موجود در زیستگاه های مختلف آذربایجان غربی هستند.
3214/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.