اسمعیل کریم زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار ویژه ای در حوزه آب های مرزی آذربایجان غربی در سال های اخیر جذب و در 61 هزار و 570 هکتار از اراضی کشاورزی استان هزینه شده است.
وی اضافه کرد: از کل زمین های کشاورزی تحت پوشش آب های مرزی در آذربایجان غربی، 30 هزار هکتار در منطقه آزاد ماکو قرار دارد و سهم 49 درصدی این منطقه می تواند زمینه ساز تخصیص اعتبار قابل توجه از این محل باشد.
وی بیان کرد: به علت بارش های مطلوب بهاره مشکلی در آبیاری اراضی کشاورزی در منطقه آزاد ماکو وجود ندارد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به کشت جایگزین در حوضه آبریز دریاچه ارومیه افزود: اجرای طرح های کشاورزی در اراضی بزرگ مقیاس، کشت متراکم در سازه های گلخانه ای، پرورش ماهی در قفس، اصلاح الگوی کشت با استفاده از ارقام جدید و بذرهای شناخته شده داخلی و خارجی، استفاده از نژادهای برتر دامی و دامپروری و استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه بخش کشاورزی از جمله سیاست های این سازمان در استان به شمار می رود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی سالانه 6 میلیون تن انواع محصولات دامی و کشاورزی تولید می کند .
مشکل کمبود آب از مهمترین چالش های این بخش است که تلاش می شود با انتقال کشت محصولات با مصرف آب بالا به شمال استان این مشکل تا حدی جبران شود.
منطقه آزاد ماکو نیز در شمال آذربایجان غربی واقع است که سالانه بیش از 300 هزار تن از محصول کشاورزی آذربایجان غربی در این منطقه تولید می شود.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.