مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته به 64 روستای استان آبرسانی شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی کاظم محمدی اقدم  د ر خصوص اجرای طرح های آبرسانی اظهار کرد:در سال گذشته با 120 میلیارد تومان اعتبار مصوب و اختصاص 48 میلیارد   و800 میلیون تومان ، اجرای طرح های آبرسانی به 64 روستای استان اتمام و بهره برداری از آنها آغاز شد.

وی با اعلام اینکه با بهره برداری از این طرح ها 37 هزار و600 نفر جمعیت روستایی استان ازنعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند، افزود:با اتمام این طرح ها شاخص بهره مندی جمعیت روستایی استان از 72.4 درصد به 75.4 درصد افزایش یافت.

محمدی اقدم گفت:6/84 درصد روستاهای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب وفاضلاب روستایی قرار دادند که برای تحت پوشش قرار دادن ما بقی روستاها نیز 162 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در پاسخ به پرسشی  در خصوص مشکلات آبرسانی به روستای «قولنجی» ارومیه اظهار داشت:آب آشامیدنی این روستا تنها مشکل لب شوری دارد که برای رفع آن اقدام به حفرچاه جدید شد که با این وجود کفاف مصرف روستا را نمی کند.

وی افزود: برای رفع لب شوری آب در این روستا اقداماتی از جمله نصب آب شیرین کن نقطه ای برنامه ریزی شده است که اهالی بتوانند با توجه به نیاز خود ،آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از این دستگاه ها تامین نمایند.

محمدی اقدم در خصوص تامین اب روستاهای بخش انزل نیز گفت: مطالعات تامین آب شرب روستاهای منطقه از محل رودخانه نازلو در دست مطالعه است که با اتمام آن عملیات اجرایی نیز آغاز خواهدشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.