به گزارش ایرنا تقی کهوریان روز سه شنبه در جلسه کمیسیون امورزیربنایی آذربایجان غربی افزود: توسعه صنعتی یکی از اصول مهم در رشد اقتصادی استان و ایجاد اشتغال به شمار می رود اما پایداری آن نیازمند همه جانبه نگری است.
وی با اشاره به کم آبی برخی از مناطق استان، ادامه داد: آبرسانی به طرح های صنعتی باید مورد توجه مسوولان امر قرار گیرد و آب مورد نیاز این بخش از محل صرفه جویی آب کشاورزی تامین شود.
وی اضافه کرد: دستگاه های صادرکننده مجوز بهره برداری صنعتی متناسب با ظرفیت های منابع آبی استان صدور مجوز داشته باشند و به این امر مهم توجه کنند که نباید بخش صنعت تعطیل شود.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: برای حل مشکلات منابع آبی بخش صنعت باید کارگروه بررسی سازگاری با کم آبی در استان تشکیل شود.
کهوریان بیان کرد: مسوولان مرتبط نیز باید بر ساخت و احداث طرح ها با لحاظ امورات منابع اراضی نظارت ویژه داشته باشند تا کارگروه سازگاری با کم آبی تشکیل شود.
به گزارش ایرنا در این جلسه احداث بنا و تاسیسات هشت واحد صنعتی، تولیدی و خدماتی در خارج از محدوده و حریم شهرهای استان بررسی و ارزیابی شد.
طرح احداث تاسیسات سیلندر برکتی خوی، سی ان جی بوکان، مرکز آموزش عالی سلامت بوکان، طرح شست و شو و دانه بندی شن و ماسه پیرانشهر، طرح احداث دانشکده علوم کشاوزی و دامی اشنویه، طرح احداث بنای تاسیسات مرکز تفریحی و سرگرمی نقده - پیرانشهر، طرح تولید انواع جعبه پلاستیکی ارومیه و طرح انبارداری و نگهداری مواد غذایی ارومیه از جمله این طرح ها بوده است.
حدود 2 هزار و 800 واحد صنعتی در آذربایجان غربی وجود دارد که بخش عمده ای از آنها با اعطای زمین دولتی احداث شده است.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.