محمد اقوامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری 628 فقره پرونده تخلفاتی قاچاق کالا و ارز در آذربایجان غربی تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شده که از این تعداد، تنها 12 فقره باقی مانده است.
وی اظهار کرد: شعب ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی پس از رسیدگی به این پرونده ها متهمان را علاوه بر ضبط کالاهای کشف شده به نفع دولت به پرداخت 85 میلیارد و 132 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.
وی بیان کرد: علاوه بر ارزهای قاچاق که بیشتر به صورت دلار و یورو بوده، از جمله کالاهای قاچاق که برای قاچاقچیان آنها حکم صادر شده می توان به البسه، سیگار، لوازم آرایشی و بهداشتی، بدلیجات و کیف و کفش اشاره کرد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی اضافه کرد: ادارات تعزیرات حکومتی با همراهی یگان های انتظامی مستقر، در راستای توجه به تولید داخل مبارزه با قاچاق کالا را در دستور کار جدی خود دارد و این امر در جهت فرمایشات مقام معظم رهبری و شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی به علت مرزی بودن از مسیرهای ترانزیت کالای قاچاق به شمار می رود و سالانه به ارزش صدها میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط می شود.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.