رسول خضری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرماندار، بخشدار لاجان و ادارات خدمات رسان از همان لحظات اولیه وقوع سیل در محل حضور پیدا کردند و از صبح امروز نیز تیم های ارزیابی روانه مناطق خسارت دیده شده است.
وی با تاکید بر اینکه خسارت وارده به روستاییان در سه بخش منازل، اراضی بیمه شده و زمین های بیمه نشده پیگری می شود، افزود: خسارت وارده به منازل روستاییان از طریق بنیاد مسکن و خسارت های باغ ها و زمین های کشاورزی بیمه شده از طریق بیمه گذار پیگیری خواهد شد.
وی در خصوص باغ ها و زمین های کشاورزی بیمه نشده نیز افزود: حدود 40 درصد زمین های کشاورزی خسارت دیده این شهرستان بیمه نشده بود و جبران بخشی از خسارت آنها نیز از طریق سازمان مدیریت بحران پیگیری خواهد شد.
وی همچنین با تاکید بر تامین تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز برای مقابله با بلایای طبیعی در سطح شهرستان، گفت: بیشترین میزان خسارت در روستای کولیچ گزارش شده و روستاهای کهنه لاهیجان، پسوه، برده قل، هواربی و جلدیان نیز خسارت دیده است.
وی ضمن ابراز همدردی با خسارت دیدگان سیلاب، ابراز امیدواری کرد که با تلاش مسوولان، خسارت های ناشی از سیل در روستاهای پیرانشهر جبران شود.
به گزارش ایرنا شهرستان کوهستانی و سرسبز پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی واقع است و پس از سردشت بیشترین میانگین بارندگی سالیانه را در سطح این استان دارد.
7125/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.