به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی روز پنجشنبه در آئین غبارروبی مزار شهدای ارومیه که همزمان با سالروز فتح خرمشهر انجام شد، افزود: در این روز فرزندان ایران اسلامی روحیه شهادت طلبی، ایثار و ازخودگذشتگی خودد را به جهانیان نشان دادند.
وی ادامه داد: نیروهای متجاوز بعثی با امکانات بروز در طی 19 ماه خرمشهر را اشغال کردند و همچنان در حال پیشروی بودند ولی ایمان و ایثار رزمندگان اسلام سد محکمی در مقابل این پیشروی شد تا خرمشهر از چنگال دشمنان خارج شود.
وی افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، پیروزی نهایی از آن ملت شهید پرور و مسلمان جمهوری اسلامی ایران است و یاوگویانی چون آمریکا و عوامل استکبار کاری از پیش نمی برند.
فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال غرب ارتش نیز در این مراسم گفت: در عملیات بیت المقدس شاهد بزرگترین عملیات عبور از رودخانه (کارون) بودیم و این نشان از اقتدار و عظمت ارتشیان جمهوری اسلامی ایران است.
امیرسرتیپ دوم ستادعلی حاجیلو ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نیروهای داخلی و با راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب امنیتی پایدار را در کشور حاکم کرده است و همه ترفندهای دشمنان را با صلابت و اقتدار پاسخ می دهد.
به گزارش ایرنا این مراسم با حضور قشرهای مختلف مردم، مسوولان، نیروهای نظامی و انتظامی و خانواده شهدا در باغ رضوان ارومیه برگزار شد و مداحی در سوگ شهدای دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه های این مراسم بود.
سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس است؛ خرمشهر که در پاییز سال 1359 توسط رژیم بعث عراق اشغال شده بود و در سوم خرداد سال 1361 آزاد شد.
8135/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.