رئیس نهضت سوادآموزی شهرستان سلماس گفت: طبق آمار سرشماری 1395 از کل جمعیت این شهرستان بالغ بر 32 هزار نفر بی سواد شناسایی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، علیرضا رضایی در جلسه شورای پشتیبانی از سوادآموزی سلماس که با حضور فرماندار و مسئولین اداری مرتبط این شهرستان برگزار شد، گفت: طبق آمار سرشماری 1395 از کل جمعیت این شهرستان بالغ بر 32 هزار نفر بی سواد شناسایی شده و یک هزار و 400 نفر نیز در مورد سواد خود اظهار نظر نکرده اند که از این تعداد بی سوادان حدود 10 هزار و 342 نفر مرد و 21 هزار و 549 نفر زن بوده اند .

رضایی اظهار کرد: در بحث سوادآموزی و مبارزه با بی‌سوادی به اهداف تعیین شده برنامه ششم توسعه در شهرستان سلماس نرسیده‌ایم و این ناکامی به مسائل و مشکلات حوزه نهضت سوادآموزی برمی‌گردد که حل آنها نیازمند همکاری کلیه نهادهای متولی است .

وی تصریح کرد: در مبارزه با بی سوادی معضل بزرگی به نام تناقض آماری وجود دارد و لازم است با همکاری نهادها و دستگاه‌های متولی چون آموزش و پرورش، کمیته امداد، بهزیستی و مراکز بهداشت برای آن چاره‌یابی شود .

مرتضی اصغری فرماندار سلماس نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت ریشه‌کنی بی سوادی، افزود: بر اساس آمار، مشکلات بی‌سوادی در مناطق روستایی سلماس نسبت به حوزه‌های شهری آن بیشتر است؛ چراکه شناسایی افراد بی‌سواد در مناطق شهری به مراتب آسان‌تر از حوزه‌های روستایی است وعمده مشکل بحث سوادآموزی در حوزه‌های روستایی شهرستان، به پراکندگی جغرافیایی افراد بی‌سواد در گستره جوامع روستایی بر می‌گردد .

اصغری تصریح کرد : فرهنگ سازی افزایش سطح سواد در روستاها باید روز به روز بیش تر شود تا از تعداد بی سوادان شهرستان کاهش یابد .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.