عبدالمجید حیصی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها در چهار بیمارستان آذربایجان غربی، موسسه های خیریه فعال نیست که در این خصوص نیز برنامه ریزی هایی از سوی خیران انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه این موسسه ها در سامانه وزارت کشور ثبت نام و کد رهگیری دریافت کرده است، ابراز امیدواری کرد تا در نیمه نخست امسال در تمامی مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان های این دانشگاه، موسسه های خیریه بیمارستانی فعال شوند.
وی به نقش مشاکرت های مردمی در رفه مشکلات جامعه اشاره و بیان کرد: این موسسه های خیریه بازویی توانمند در مشارکت برای حل مشکلات بیمارستان ها هستند.
حمیصی افزود: این موسسه های خیریه به منظور ساماندهی خدمات عام المنفعه و امور نیکوکاری و بهره برداری از منابع حاصل از امور خیریه جهت تامین نیازهای دارویی، درمانی، حمایتی و تجهیزات مورد نیاز بیماران، همچنین ساخت و بازسازی بیمارستان، درمانگاه های تخصصی و نیز توسعه کمی و کیفی خدمات سلامت در بیمارستان های دانشگاهی از سال 1395 در اولویت معاونت امور اجتماعی وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: این موسسه ها دارای ماهیت غیرسیاسی، غیرتجاری، غیرانتفاعی، غیردولتی، داوطلبانه و عام المنفعه بوده و تحت عنوان مؤسسه خیریه در موضوع امور خیریه و نیکوکاری و حمایت از بیماران با رعایت کامل قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و بر اساس اساسنامه مصوب و با مجوز وزارت کشور فعالیت می کنند.
وی بیان کرد: ساماندهی مشارکت های مردمی برای حمایت از بیماران، ساخت و تجهیز و بازسازی و توسعه بیمارستان، هماهنگی خیران برای مشارکت در توسعه سلامت از اهداف مهم این موسسه ها به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، خیران عرصه سلامت از جمله خیرانی هستند که با هدف کمک به دولت برای اجرای طرح های بهداشتی درمانی فعال شده و سالانه میلیاردها ریال کمک تنها در آذربایجان غری از سوی این خیران انجام می شود؛ اعطای زمین، خرید تجهیزات، کمک به بیماران نیازمند از جمله فعالیت های خیران به شمار می رود.
8137/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.