رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: مدرسه هدایت ارومیه خانه گفتمان شهری می شود.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی رسول عطایی در بازدید از مدرسه تاریخی هدایت ارومیه، راه اندازی خانه گفتمان شهری و موزه معماری و شهرسازی در مدرسه هدایت را از برنامه های اجرایی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی برشمرد و گفت: خوشبختانه تغییر نگرش و نگاه را نسبت به اهمیت حفظ و صیانت از آثار تاریخی را در سطوح مختلف مدیریتی استان شاهد هستیم و  با توجه به ارزش تاریخی و فرهنگی این اثر ملی لازم است طرح های کارآمد در جهت استفاده بهینه از فضاهای موجود اجرا شود.

وی در خصوص تاریخچه این اثر تاریخی عنوان کرد: قدمت مدرسه هدایت ارومیه به اواخر دوره قاجار برمی گردد و این بنا در سال 1375 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

رسول عطایی با بیان اینکه این بنا در ابتدا یکی از خانه های قدیمی شهر بوده و از دهه 40 شمسی به بعد به مدرسه تغییر کاربری داد، ادامه داد: تعمیر و بازسازی مدرسه هدایت در سال 1378 توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت انجام شده است.

وی، ادامه داد:مرمت مسجد منار نیز که در همسایگی مدرسه هدایت قرار دارد از دیگر اقدامات راه و شهرسازی استان بوده و در حال حاضر اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان با رسالت اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری و احیای بافت های فرسوده و نیز بنیاد ملی فرهنگ و هنر در این مدرسه  مشغول فعالیت هستند.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.