کامیار داهیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 47 اکیپ بارزسی بهداشتی دامپزشکی متشکل از 62 ناظر در این زمینه فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: با هدف کنترل و نظارت بهداشتی بر انواع گوشت و فرآورده های خام دامی در مراکز تولید و عرضه، در ایام ماه مبارک رمضان ناظران بهداشتی در 2 شیفت کاری در آذربایجان غربی فعالیت خواهند کرد.
وی بیان کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی، از همه شهروندان در خواست می شود از خرید بدون بسته‌بندی فرآورده‌های خام دامی یا دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری کنند.
وی ادامه داد: شهروندان لازم است تا هنگام خرید فرآورده های بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه کنند.
مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان این اداره کل با شماره تماس 2778701– 0443 و شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه با شماره تماس 32426848 -044 از ساعت هشت صبح تا هشت شب آماده دریافت و ارائه هر گونه راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شهروندان است.
داهیم افزود: طرح تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در آذربایجان غربی تا 27 خرداد ماه تداوم دارد.
به گزارش ایرنا نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، حمل و نقل، نگهداری، فرآوری و عرضه فرآورده های خام دامی از وظایف اداره کل دامپزشکی است؛ این امر به صورت مستمر و بر اساس شیوه نامه نظارتی در طی سال به نحو مناسب به منظور حفظ سلامت و صیانت از حقوق مصرف کنندگان انجام می­شود که نقش بسزایی در پیشگیری از بیماریهای قابل انتقال از طریق غذا دارد.
7125/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.