رئیس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: ۸ قطعه پرنده وحشی در تالاب سلدوز رهاسازی شد. 
اکبرمحمدیان در گفت و گو باخبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی در این خصوص گفت: این پرندگان شامل 4 قطعه اردک ، 3 قطعه آنقوت و 1 قطعه تنچه بود که توسط محیط بانان وبا حضور کارکنان کشتارگاه صنعتی مرغ خوش پخت در تالاب سولدوز رها سازی شدند. 
وی ادامه داد: پرندگان رهاسازی شده توسط یکی از دوستداران محیط زیست که تیمار ونگهداری شده بود که به اداره محیط زیست تحویل وپس از بررسی وضعیت جسمانی آنها وتایید توان پرواز ،با حضور برخی از علاقه مندان محیط زیست ومحیط بانان درتالاب سولدوز رهاسازی شد.
محمدیان یادآور شد: تالاب سلدوز نقده به علت وضعیت و امنیت مناسب ، به یکی از استراحتگاه ها و زیستگاه های مهم پرندگان مهاجر در شمال غرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می شوند.
وی افزود: شهرستان نقده با داشتن تالابهای فصلی ودائمی از جمله تالابهای سلدوز ، حسنلو ، درگه سنگی ، همه ساله در فصول بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر از جمله غاز خاکستری ، انواع مرغابی و اردک از جمله اردک سر سفید ، اردک سرسبز ، اردک مرمری، سرحنایی و بلوطی ، خروس کولی ، حواصیل ، تنجه ، فلامینگو وپلیکان و... است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.