ناصر قره پاپاق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی در این شهرستان وجود دارد که هیچ محدودیتی برای اجرای آبیاری نوین در این مزارع وجود ندارد.
وی ادامه داد: اگر کشاورزان پروانه مجاز آبیاری را در اختیار داشته باشند، می توانند با مراجعه به اداره جهاد کشاروزی این شهرستان مجوز های لازم را برای اجرای آبیاری نوین در زمین کشاورزی خود دریافت کنند.
وی اضافه کرد: استفاده از روش‌های مناسب آبیاری نوین می تواند راندمان آبیاری را در اراضی کشاورزی در بخش آبیاری قطره ای به میزان 90 درصد و در بخش آبیاری بارانی به میزان 65 درصد افزایش دهد.
مدیر جهاد کشاورزی نقده با اشاره به وجود 57 هزار و 327 هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان گفت: تاکنون 25 هزار و 797 هکتار از این اراضی سند دار شده است که حدود 45 درصد اراضی این شهرستان را شامل می شود.
به گزارش ایرنا نقده دارای 20 هزار و 396 هکتار زمین زراعی آبی، 29 هزار و 325 هکتار زمین دیمی، هفت هزار و 606 هکتار زمین باغی و 42 هزار هکتار اراضی ملی است.
شهرستان 110 هزار نفری نقده با 92 روستای تابعه در فاصله 80 کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.
اجرای طرح های آبیاری نوین از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی است؛ بیش از 90 درصد آب مصرفی در کشور و آذربایجان غربی به حوزه کشاورزی اختصاص دارد.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 90 درصد منابع آبی استان در این اراضی مصرف می شود.
8135/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.