امام جمعه ماکو گفت: حمایت از آرمان ها و اصول فلسطین برای ایرانیان انکارناپذیر و حتی یک وظیفه است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام ایوب رنجبری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم که در پی جنایات آمریکا، اسرائیل و ایادی استکبار جهانی، سکوت ننگینی در بین دول حاکم است افزود:  امت مسلمان و حکومت های اسلامی در بحث انتخاب قدس به عنوان پایتخت اسرائیل ساکت ننشینند و انزجار خود را در این بحث به منصه ظهور بگذارند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر استکبار جهانی، ثواب ذکر صلوات دارد، افزود: چرا که این اقدام، عمل به فروع دین اسلام یعنی بحث تولی و تبری است.
حجت الاسلام رنجبری در بخش دیگری  از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه ماکو در تشریح فضائل و کرامت ایام ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه، چشم، گوش، اعضا و جوارح همگام با زبان باید روزه دار باشند و ذکری جز ذکر الهی نگویند.
خطیب نماز جمعه ماکو ماه رمضان را فرصت خود شناسی و دوری از شیطان درون برشمرد و تصریح کرد: در این ماه پربرکت نباید قرآن مهجور بماند چراکه قرآن کتاب هدایت و شفای دردهای جامعه است.
وی در ادامه از قرآن کریم بعنوان کلام الهی یاد کرد و گفت: قرآن مرجع تمامی بحثهای سیاست، دیانت، اقتصاد، خانواده، مدنیت، جامعه شناسی و غیره است.
امام جمعه شهرستان ماکو در ادامه بر لزوم رفع موانع ازدواج و افزایش فرزندآری در کشور اشاره کرد و افزود: دولت در راستای افزایش بسته‌های تشویقی در جهت سود زوجین به فرزند آوری بیشتر، اقدامات جهادی کند.
حجت الاسلام رنجبری افزود: امروز دولتمردهای سایر کشورها به این درک رسیده اند که با افزایش جمعیت و نیروی انسانی کشور می توانند به اهداف کلان دست یابند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.