امام جمعه میاندوآب گفت: دیپلماسی ما باید تهاجمی باشد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، حجت الاسلام حمید حسن زاده در خطبه های امروز نماز جمعه میاندوآب گفت: هر وقت دیپلماسی دولت ها تهاجمی بوده است، نظام توانسته به اهدافش دست یابد، چه زمان جنگ تحمیلی چه در سالهای بعد از آن، ولی در سالهای اخیر با سیاست برد برد و تدافعی توفیقی در سیاست خارجی بدست نیاورده ایم.

امام جمعه میاندوآب به فرمایش رهبر انقلاب در سال 75 خطاب به وزیر خارجه وقت، مبنی براینکه هیچ موضع دفاعی، موضع خوبی نیست، تمام مواضع باید تهاجمی باشد،اشاره کرد و گفت: دیگر سیاست برد برد نمی تواند راه کار مناسبی باشد و در دنیای امروزی تمام قدرت های جهان به مانند حضور در یک جام حذفی فوتبالی، دیپلماسی تهاجمی در پیش گرفته اند و کشوری که دیپلماسی تدافعی داشته باشد محکوم به باخت است و از جام کنار خواهد رفت.

وی گفت :20 سال پیش عده ای با وعده اشتغال جوانان و با اهداف سیاسی احداث پتروشیمی را در میاندوآب بنا نهاده اند، امروز به صراحت می گویم پتروشیمی نمی تواند پاسخگوی اشتغال جوانان منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت جذب پتروشیمی میاندوآب 400 تا 500 نفر است و به تنهایی پتروشیمی نمی تواند معضل بیکاری میاندوآب را حل کندافزود: مسئولان پتروشیمی وعده اخلاقی داده اند 50 تا 70 درصد نیروهای جذب شده از نیروهای این منطقه باشد.

امام جمعه میاندوآب ادامه داد: راه چاره مشکل بیکاری جوانان این شهرستان ایجاد صنایع پایین دست پتروشیمی است که همت والای مسئولان و بخش خصوصی  را می طلبد تا با ایجاد کارخانه زود بازده صنایع پایین دست بتوانند، مشکل جوانان منطقه را حل کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.