به گزارش ایرنا محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه آذربایجان غربی، افزود: بودجه عمرانی با تخصیص استانی در سال جاری حدود 17 هزار میلیارد ریال است که در مراحل مختلف توزیع می شود.
وی اضافه کرد: مدیران در کنار توجه به سهم بخش های مختص خود در بودجه توزیعی استانی به دریافت سهم بیشتر از بودجه ملی نیز توجه ویژه ای داشته باشند.
وی بیان کرد: یکی از بخش های مهم مورد توجه دولت در بودجه سال جاری، موضوع آموزش و پرورش و بهبود زیرساخت های آموزشی در آذربایجان غربی است که در این خصوص اقدامات ویژه ای نیز از سوی مدیریت استان انجام می شود.
استاندار آذربایجان غربی وجود 300 مدرسه کانکسی و تراکم بالای کلاسی در استان را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید طوری برنامه ریزی کرد که بودجه قابل توجهی به بخش عمران آموزشی اختصاص یابد تا روز به روز خدمات بهتری به دانش آموزان ارائه شود.
شهریاری همچنین عمران روستایی را از جمله موارد نیازمند توجه در آذربایجان غربی دانست و ادامه داد: علاوه بر بودجه خوبی که از محل اعتبارات استانی به این بخش ارائه می شود، نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند از محل اعتبارات ملی نیز در این حوزه بودجه های خوبی را جذب کنند.
وی، بهبود وضعیت راه های آذربایجان غربی را از جمله موارد مد نظر دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: با توجه به قول مساعد معاون وزیر راه و شهرسازی برای اختصاص اعتبار معادل استان برای بهبود این زیرساخت مهم، امیدواریم بودجه های قابل توجهی به این بخش اختصاص یابد.
وی تاکید کرد: باید در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، توجه ویژه ای به مناطق روستایی داشته باشیم که این امر از اولویت های امسال آذربایجان غربی به شمار می رود.
استاندار آذربایجان غربی در خصوص ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در استان نیز گفت: یکی از شروط ایجاد مناطق ویژه اقتصادی داشتن سرمایه گذار است که در چهار شهرستان بوکان، مهاباد، چایپاره و میاندوآب سرمایه گذاران مشخص و معرفی شده اند.
شهریاری اظهار امیدواری کرد که با تصویب این طرح در دولت و مجلس، شاهد هموار شدن مسیر جذب سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در شهرستان ها و استان باشیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به توزیع حدود هفت هزار و 77 میلیارد ریال در بخش اول اعتبارات استانی، گفت: از این اعتبار یکهزار و 561 میلیارد ریال به فصل حمل و نقل، یکهزار و 400 میلیارد ریال به فصل آموزش و پرورش عمومی، 961 میلیارد ریال به فصل توسعه و خدمات شهری، روستایی و عشایری اختصاص می یابد.
ناصر حضرتی پر افزود: این اعتبار در 31 فصل توزیع شده و در اختیار دستگاه های مربوطه برای اجرا در سال جاری قرار می گیرد.
وی در خصوص توزیع شهرستانی اعتبارات امسال در مرحله نخست توزیعی نیز گفت: بیش از 9 هزار و 427 میلیارد ریال بودجه در این بخش برای شهرستان های مختلف در نظر گرفته شده که ارومیه با 2 هزار و 317 میلیارد ریال، خوی با 867 میلیارد ریال و میاندوآب با 689 میلیارد ریال بیشترین بودجه اختصاص یافته را داشته اند.
وی اضافه کرد: البته میزان تخصیص این اعتبار در شهرستان ارومیه حدود پنج درصد، خوی نزدیک به یک درصد و در میاندوآب حدود نیم درصد کمتر از سهم جمعیتی این سه شهرستان پرجمعیت به شمار می رود.
به گزارش ایرنا در این جلسه اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی نیز توزیع شد و مورد تصویب قرار گرفت.
همچنین در این جلسه طرح ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در شهرستان های بوکان، مهاباد، چایپاره و میاندوآب مورد تصویب قرار گرفت.
این مصوبه به دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جهت طرح در هیات دولت ارسال می شود.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.