حجت الاسلام مصطفی محمدلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 200 نفر بومی و 100 نفر اعزامی از قم هستند و در طول ماه مبارک رمضان نسبت به پاسخگویی به شبهه های دینی و تشریح احکام شرعی اقدام می کنند.
وی گفت: مهمترین وظیفه روحانیان اعزامی برگزاری نماز جماعت، بیان احکام و مسائل شرعی، برگزاری جلسات قرآن و تفسیر، حلقه های معرفتی به ویژه برای جوانان و بانوان روستایی و شهری است.
وی اضافه کرد: رویکرد امسال برنامه های مبلغان دینی خوی، قرآن کریم و عترت است به طوری که پنج مورد محفل انس با قرآن در این راستا برگزار می شود.
وی اضافه کرد: با حضور 2 مفسر برجسته کشوری از تهران در 2 مسجد خوی نیز جلسات تفسیر بینات در طول مباه مبارک رمضان برگزار می شود.
وی همچنین از اجرای طرح ملی تلاوت نور و برگزاری طرح افطاری به عنوان سفره های آسمانی و جلسات تفسیر قرآن کریم با حضور علما در مساجد این شهرستان خبر داد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خوی به اجرای آیین احیای شب های قدر با همکاری روحانیان مستقر و طرح هجرت در روستاها و سطح شهر نیز اشاره کرد.
شهرستان خوی بیش از 400 مسجد روستایی و شهری دارد که در اکثر آنها در ماه مبارک رمضان علاوه بر اقامه نماز، برنامه های فرهنگی از قبیل آموزش قرآن و احکام برپا می شود.
به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان از فردا / پنج شنبه / در کشور آغاز می شود.
7132/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.